Ser at det er mange som snakker om øresus. Hvordan kan man oppfatte det? Som en skarp sus, nesten som en elv som renner? Har ikke høyt blodtrykk. Eller? Har en slik sus i øret. Pluss at jeg ha begynt å slite med væske i høyre øret. Tok sånn lysbehandling, og da den var ferdig, var det samlet opp masse væske fra øret, i lyset. Lysbehandling er for de som ikke vet det, bivoks som er rullet sammen til et stearinlys, så stikker man den ene enden inn i øret, og tenner på i den andre enden. Alt rusk og rask, blir da trukket i fra øret, og inn i dette "lyset". Der av ordet lysbehandling. Men susingen ble ikke borte. Litt irriterende, særlig når det stilt og rolig. Dette med å høre dårlig, har blitt plagsomt. Jeg oppfatter ikke lengre lave samtaler, mange ganger må jeg bare nikke og si "ja", for å vise at jeg er med. Men det blir jo en dårlig samtale av det. Føler at dette blir en belastning for meg. Siden jeg ikke lengre oppfatter, gidder jeg ikke være sosial mer. Jeg sitter heller inne for meg selv.