Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Mht de andre medicinskift kan jeg kun sige, at der har musklerne reageret EFTER skiftet. Også da jeg blev tvangsskiftet over på Ny Eltroxin. Hvad det så er tegn på, vil jeg lade andre om at vurdere. Jeg mener bare, det var tegn på, at jeg skiftede til en type medicin, der var mere utilstrækkelig end den første. Da jeg så endelig fik lov at slippe af med den - havde håbet, jeg kunne nå at skifte til thyroid, men det kunne jeg af praktiske grunde ikke - fik jeg en del smerter ca. to måneder efter skiftet.
Hallo, Nielsigne. Du skiftede jo fra syntetisk T4 til.... syntetisk T4. Thyroid er noget ganske andet og du kan derfor ikke drage paralleller mellem hverken virkninger eller bivirkninger.
Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Venter tværtimod VILDT utålmodigt på at komme i gang. Og vil så altså gerne til den tid have fattet det med de forskellige måleenheder, så jeg har en nogenlunde chance for at ramme nogenlunde. Simpelthen.
Selv om din retorik er "nogenlunde" rummelig, er din (bag)tanke det ikke.

Du vil ramme doseringen korrekt!

Korrekt i forhold til hvad? Hvad ved du om, hvor meget Thyroid er korrekt for dig? Krystalkuglen? Terningerne? Kaffegrums? Eller er det den dosis Euthyrox, du aktuelt indtager du vil bruge som reference? Hvorfor det? Euthyrox med den mængde T4 den indeholder pr din dagdose har du det ikke godt med, så hvad er meningen? (Retorisk).

Jeg vil sige det direkte og uden omsvøb: enten bruger du (vente)tiden på at øve dig i at give slip på kontroltrangen/tvangen eller - risikerer du ganske enkelt at mislykkes. Du er nødt til at forlige dig med, at du ikke kan kontrollere det i den udstrækning du har behov for. Alle Thyroid-brugere her har måttet tage chancen. Det bliver du også nødt til, hvis du vil lykkes.

Den proces, der efterfølger Thyroid-debut kræver tillid, selvovervindelse, tålmodighed og TID. Det kan ikke nytte forsøge at skrue tempoet op, uanset hvem eller hvad står på spil i det ydre liv. Uden indre ro og tålmodighed vil kroppen ikke kunne tage imod det "nye", idet den får travlt med at hormon-kompensere for alle disse speed-tanker, du vil forsøge at presse din vilje igennem med.

Under alle omstændigheder vil jeg krydse fingre for at alt lykkes for dig, Nielsigne.