Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Og hun tar jo kun 1/2Grain - som inneholder 17,5µgT4+4µgT3
Har rettet min fejl, tak n`Finn.
Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Så skal man ikke se helt bort fra at det kun er en vanskelig oppstartingsfase. Hjertet styres jo fra binyrene - det kan også synes som disse over-reagerer når de endeeeellliiiig får noe godt stoffskiftehormon?
Det har jeg meget svært ved at tro, n`Finn. På så lille en medicindosis tror jeg ikke binyrerne "gider" overreagere. Derimod er det sandsynligt, at binyrerne reagerer på den pludselige neddosering af T4, på 6. dag. Jeg tror ikke, at Pjevs er klar over, at hun i realiteten har reduceret indtaget af T4 meget kraftigt. Med mere end halvdelen. For at fastholde T4 på samme niveau burde hun have startet med mindst 1 1/4 grain til 25 mcg Euthyrox. Så ville T4-regnskabet nogenlunde stemme (for at fastholde samme niveau af T4 før en succesiv øgning af Thyroid, mener jeg).

Under alle omstændigheder bør alt tages i betragtning når FT4 er på 19 og TSH på 0,23. Kan nogle dages (så drastisk) reduktion af T4 få TSH til at sætte gang i kirtlen igen? Det er set før, selv om jeg er ikke sikker på om 6 dage er nok.