Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Threaded View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Hormonel reaktion på (over)træning

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Erythropoietin (EPO) er et proteinhormon, der produceres i nyrerne, når kroppen sanser, at niveauet af de disponible erytrocytter (røde blodlegemer) er for lavt til at kunne magte transporten af ilt og næringsstoffer, der kræves til produktion af energi, navnlig gennem den aerobe energisystem. ("Aerobe" = biologiske processer, som kun kan foregå, når der er fri ilt til stede).

Jeg vil gå så langt som til at sige, at dem med nedsat thyreoidea-funktion og medicineret på en fast medicindose (fast = ufleksibel i forhold til kroppens behov ind the real time) og som vitterlig tror, at de kan træne lige så meget og lige så hårdt som det passer dem, de er ikke rigtig kloge!

De vil på sigt køre deres binyrer døde (hypoadreni) og ødelægge det, i forvejen (op)slidende hormon-feedback, kroppen hele tiden forsøger at kompensere for hormonmangler med.
    Kjære Anisa

Med den informasjonen krympet du min dårlige samvittighet og skamfølelse betraktelig fra :arrow:

Du legger jo også ofte ved linker - og det er så bra for da kan man ta utskrifter og gi til lege -
    eller hvem det nå måtte være som stiller seg uforstående til fravær av energi mmm

pssst: hva er "ilt" ?
    Sist endret av Kevlin; 05-05-10 kl 12:08 Begrunnelse: manglet et par ting
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn