Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
Jeg går nå på 90 mg thyroid om dagen ( mot 125 mg levaxin før). Tar hele dosen på morgenen, og startet i går med 15mg midt på dagen i tillegg, og hadde i mitt hode tenkt å øke lunsjdosen ytterligere etterhvert nå som jeg føler morgenen er godt dekket av hormoner.

Har fungert godt i hele dag på 90 + 15 mg thyroid.

Ble strengt anbefalt å gå over til 60 mg thyroid + 37.5 mg levaxin på morgenen + 30 mg til lunsj (dette skulle matche 125 mg levaxin...). DA vart je skeptisk da.. En anbefaler itte en enkel sjel å gå tællbasjatt tæll levaxin når det nesten har ti livet ta en før.

Men jeg skal da saktens prøve.. men jeg tviler på at levaxinen klarer å matche virkningen til 30 mg thyroid på morgenen... og jeg lurer på om levaxinen kommer til å virke i det hele tatt eller om den ødelegger "alt".
Sa klart i fra ang. mine tanker, og hun (legen) var heldigvis veldig på tilbudssida mht. å finne "riktig" dose som passer MEG. Så jeg føler meg trygg på det akkurat nå..
Tanken hennes bak å legge til levaxin var å få en jevnere døgndose med stoffskiftehormoner... Men jeg hadde liksom tenkt å spre thyroiddosen utover dagen jeg da.. Og det SKAL jeg hvis ikke levaxinskiten virker som den skal!!
Og hun syntes også at jeg hadde økt for fort... hehe.. jaja.. Kan hende det
Ellers skal jeg starte meg kostholdsendring, og har kjøpt rugbrød i butikken i dag.. og mye anna sunne saker..

Mhv Jeanette
Jeg har også fått beskjed om å etterhvert blande Thyroid og Levaxin på Balder. Men utfra andre begrunnelser: supprimert TSH og for høy T3. Jeg har tenkt å gi det en sjanse, fordi jeg vet at blant annet Nora her på forumet fungerer best på den blandingen. Det er jo ikke sikkert det er løsningen for alle? Så fungerer det ikke, bør jo legen akseptere det.

Ellers så virker det jo som om Heggeli medisinerer med kun Thyroid, så kanskje det er en løsning. Men det kan muligens bli dyrt å starte på nytt...