Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
Blir bare litt motløs og litt engstelig for at det aldri tar slutt, og at det berømmelige lyset i enden av tunnelen er et møtende tog.
Skjønner godt hva du mener... er det noe føles skremmende og gir en følelsen av maktesløshet så er det hvertfall følelsen av å ikke ha kontroll i eget liv og over egen kropp..

Kanskje du skulle holde på tanken om at kroppen din er i en overgangsfase litt til, og så har du jo alltids mulighet til å prøve å øke på når det har gått litt tid? En måte å ta kontroll og føle kontroll, og samtidig få litt mere oversikt når en føler at alt blir møkk og kaos, er å skrive ned for å systematisere.
Hva om du noterte deg symptomene dine gjennom dagen ( tid, sted, situasjon eller noe i den duren) så kjanskje det etterhvert dukker opp noe du ikke har tenkt på før eller bekrefter det du tenker? Du kunne jo lagt inn notatene dine her også, så kanskje noen andre får en ide?

Mener ikke å overøse dere som har det vanskelig med gledesrus over god effekt av thyroiden. Beklager hvis dere har følt dere enda mere motløse da dere som ikke føler det samme.

Har imidlertid vært på Balderklinikken i dag, tappet ut 10 reagensrør med blod, og sitter nå med endel tanker...

Jeg går nå på 90 mg thyroid om dagen ( mot 125 mg levaxin før). Tar hele dosen på morgenen, og startet i går med 15mg midt på dagen i tillegg, og hadde i mitt hode tenkt å øke lunsjdosen ytterligere etterhvert nå som jeg føler morgenen er godt dekket av hormoner.

Har fungert godt i hele dag på 90 + 15 mg thyroid.

Ble strengt anbefalt å gå over til 60 mg thyroid + 37.5 mg levaxin på morgenen + 30 mg til lunsj (dette skulle matche 125 mg levaxin...). DA vart je skeptisk da.. En anbefaler itte en enkel sjel å gå tællbasjatt tæll levaxin når det nesten har ti livet ta en før.

Men jeg skal da saktens prøve.. men jeg tviler på at levaxinen klarer å matche virkningen til 30 mg thyroid på morgenen... og jeg lurer på om levaxinen kommer til å virke i det hele tatt eller om den ødelegger "alt".
Sa klart i fra ang. mine tanker, og hun (legen) var heldigvis veldig på tilbudssida mht. å finne "riktig" dose som passer MEG. Så jeg føler meg trygg på det akkurat nå..
Tanken hennes bak å legge til levaxin var å få en jevnere døgndose med stoffskiftehormoner... Men jeg hadde liksom tenkt å spre thyroiddosen utover dagen jeg da.. Og det SKAL jeg hvis ikke levaxinskiten virker som den skal!!
Og hun syntes også at jeg hadde økt for fort... hehe.. jaja.. Kan hende det
Ellers skal jeg starte meg kostholdsendring, og har kjøpt rugbrød i butikken i dag.. og mye anna sunne saker..

Mhv Jeanette