Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Jeg har lige fået 2x120 Ashwagandha -piller og tog en halv, lige så snart, posten havde været her. Og kun en halv fordi jeg ville vide, hvad maven syntes om dem. Den reagerede tilsyneladende slet ikke, og det er jo fint

De bar i øvrigt slet ikke præg af, at nogen havde haft fat i dem /pakken. Jeg troede, pakken ville være oversået af stempler og mærker fra tolden, men nej
Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Jeg har læst mange gode indlæg i dag men ikke haft kræfter til at svare etc. Jeg har haft det dårligt i nogle dage med meget varme i halsen og nogle gange også i mund/svælg, ører og oven på hovedet.

Jeg ved ikke, om det kan have noget at gøre med at jeg har brugt ashwaganda - hvis man ikke kan tåle det? Jeg prøvede ashwaganda i tre dage men holdt op igen, da jeg dels følte, det virkede afslappende omgående - hvilket jeg tilskrev en nedsættelse af blodtrykket (mit er ret lavt i forvejen) , dels kunne se en rød plet foran på halsen, lige mellem 'spidserne' til kravebenet. Der får jeg altid en reaktion på huden, når der foregår noget usædvanligt, og det blev jeg urolig ved, da ashwaganda'en var det eneste usædvanlige. Men kan det være ashwaganda'en, der allerede virker? Jeg er godt nok sådan en ultra-følsøm en ... men alligevel.
No way, Nielssigne

Urter som Ashwagandha (adaptogener) skal tages i mindst 3-4 uger før de er begyndt at fungere i kroppen. Optimalt anvender man Ashwagandha mellem 3 og 6 måneder før den fulde effekt er opnået. Som jeg skrev tidligere i denne tråd (indlæg nr. 29):
Jeg vil bare tilføje, at man ikke skal bruge Ashwagandha hvis man har brug for, eller forventer en hurtig "mirakel-virkning". Så bliver man skuffet. Ashwagandha virker stabilt, blidt og uden at udsætte kroppen for overgearede virkninger. Det er den bedste måde, da dette giver den bedste "reparerende" effekt på lang sigt. Virkningen begynder at indtræde og stabilisere sig efter nogle måneder og det er ikke sikkert, at man bemærker den, da man når at vænne sig til de små forbedringer undervejs.

Jeg har så hørt fra andre, at de først opdagede Ashwagandhas gode virkning nogen tid efter at de holdt op med at bruge det, fordi de var skuffet over den "manglende virkning". Det viste sig at de bemærkede den gode virkning da den begyndte at aftage efter ophør med urten. Jeg selv har i sinde fortsætte med denne urt resten af mine dage.
Jeg er sikker på, at dine kvaler, Nielssigne, må stamme fra andet end denne urt. Desuden er tiden måske slet ikke moden endnu for mere end du er i gang med i forvejen. Du er heller ikke stærk nok pt (lyder det som om) til at kunne kontrollere bekymringer om det nye og ukendte (Thyroid f.eks.). Måske burde du vente med mere "nyt" til der er mere ro over dagene, forhåbentlig snart.