Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13

Tråd: God hjelp

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    11

Standard Sv: God hjelp

Takk til Trude for svar.

Skal sjekke med tannlegen. Jeg har en ganske sjelden muskelsykdom også. Tviler nok på om jeg får mer, men det er verdt å sjekke.

Jeg tar ikke bedøvelse i det hele tatt hos tannlegen. Sliper ned og setter inn kroner uten også. Det eneste en behøver bedøvelse på er vel rotfylling, men da tar nok tannlegehøyskolen oppdraget - og bruker andre stoffer.

Kommer nærmere tilbake med svaret fra tannlegen. Sikkert flere som trenger litt avslag i såfall.
    Trine

Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Flott at du fikk god hjelp på Balder, selv har jeg dårlig erfaring med den samme legen. Men det er to år siden, så det er mulig han har lest seg opp på stoffskiftet siden den gang.

Etter det jeg hører er Lars Omdal mye mer restriktiv på å skrive ut levaxin. Han vil først være sikker på at det ikke er noen andre underliggende årsaker til lave stoffskifteverdier. Han er veldig opptatt av at stress , mageinfeksjoner og binyrer.

Kjenner ei som går til ham. Hun hadde normal TSH , men fritt T4 på 10 da hun kom første gang til ham. Og var i elendig form. Etter et halv år med diett, vitaminer og tilskudd for å styrke binyrene er stoffskifteverdiene i den øvre halvdelen. Hun hadde vært i Asia og fått en kraftig mageinfeksjon som hun også har tatt knekken på. Omdal vil ikke skrive ut levaxin som er en livslang medisinering uten å være sikker på at det er eneste utvei.

Så sånn sett kan det være bra at du kom til Thurfjell.

Han skrev som sagt ut Levaxin til meg uten å blunke etter at dietten hadde fått stoffskiftet mitt til å gå banans. Noe han fant ut da jeg skulle gå, først da så han på prøvene mine.

Nå har det trolig skjedd uansett pga høy anti TPO, men i ettertid stusser jeg over at han overhode ikke var opptatt av hyppige måltider, D-vitaminer eller selen. Men det er det mulig han kan mer om nå. Hvis ikke finner du mye nyttig informasjon her.

Det balder-klinikken har rett i er at fordøyelsen spiller en nøkkelrolle i stoffskiftet og at det skjer noe med tarmene når det faller. Derfor får mange reaksjoner på diverse matvarer samt at opptaket av enkelte vitaminer og mineraler svekkes. Så sånn sett tror jeg mange kan bli bedre av å kutte ut matvarer de ikke tåler.

Lykke til. Og ikke gi Balder aller pengene dine.

V

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    11

Nei da, jeg skal nok sitte på pengene mine. Jeg skal bare få prøvesvarene, deretter leser jeg meg fram til saker og ting selv.
    Da jeg har Myastenia Gravis fra før, så er det viktig at jeg får svar så jeg slipper å famle i blinde.
    Da virker det jo som om Thurfjell har lest seg opp på dette området, eller har fått tips av kollegaer.
    Vel, jeg synes jeg er heldig som snart lever normalt igjen

Takk for at du delte erfaringene...jeg skal ha det i bakhodet.
    Trine

Side 2 av 2 Først 12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn