Viser søkeresultater 1 til 10 av 14

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Skaff deg et liv..

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Mange av mine venner blir ofte provoserte fordi jeg er opptatt av "de nære ting" , nettopp fordi jeg som syk har lært meg å sette pris på små ting i livet. Uttalelsen "skaff deg et liv" var derfor helt naturlig for min venninne å lire ut av seg..
    WOW! Hvem har brug for fjender, med venner som hende? Det er i nøden at man skal kende sine venner og det er i nøden, at man ikke skal spilde sin tid på de falske.

Det har jeg, i hvert fald lært i min lange hypothyreose-karriere. En god ting er dog kommet ud af den slags skuffelser: efter Thyroid og en bedring, spildte jeg ikke mere tid på de mennesker, der i nøden har svigtet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Skaff deg et liv..

Jeanette, jeg kjenner igjen det du sier om at du får fokus på de nære ting. I høst var jeg ganske syk av binyrene mine en stund, så syk at jeg enkelte dager ikke klarte den eneste tingen jeg hadde som mål for dagen: å lage en enkel middag. Da blir fokuset der jeg er. Jeg tenkte ikke så mye på hva som skjedde i verden, hva som gikk på kino, hva høstens nye bøker het.

Og jeg lurer på om de som ser folk som er syke, blir redde. De trekker seg unna. Som om det kan smitte. Det minner kanskje om den skjøre skorpen av helse vi går på. Den er så tynn. Plutselig brister den, og vi blir bevisst at helse ikke er selvfølgelig. Og at døden står like ved, og venter. På alle. Men det er lett å glemme både død og uhelse når du springer på karrierestigen og alle rundt deg er så vellykkede.

Kanskje var det det din venninne så, da hun så deg, et speil som viste den skjøre skorpen hun beveger seg på?

Konstentrer deg om de nære ting, du Jeanette, det er mye styrke å hente der i svake dager, jeg fant ut det nå for ikke så lenge siden
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn