Er jo bare enig i det Anisa skriver her.
Den største feilen er jo at TSH er dosert til å være alt for høy, også til å være en ukomplisert hypothyrose.
Jeg mener det er klart i mot behandlingsinstruksen for slike tilfeller og burde være en enkel sak å få medhold i av pasientskadeforeningen.

Om TSH hadde vært dosert korrekt (til nær null) så hadde det generelle stoffskiftet blitt høyere.
Det hadde endret de andre parameterene, men det er ikke så godt å beregne hvordan dette hadde slått ut.
Formodentlig hadde du fått det mye bedre, men det setter også krav til de andre endokrine funksjonene

Så er jeg jo på direkte kollisjonskurs med endoene ved Tromsø !
Jeg mener de er helt på feil banehalvdel i viktige faglige spørsmål som resten av verden har akseptert for lenge siden.
Ingen der får behandling før TSH er over 10 !
Og bare den tanken forklarer jo hvorfor de ikke har dosert Øyvind korrekt.
Slikt tankegods ligger også på kollisjonskurs med Akers hormondivisjon - og de er ikke akkurat avant gard de heller :(

Så - litt mer, og litt lenger ut.....
I et slikt tilfelle er det viktig å undertrykke TSH for at kjertelrester ikke skal begynne å vokse. Og den uovertruffent beste medisin til det er å velge et Tyroid.
Hvis man - etter sin fadese, skulle ha pasientens beste i tankene - ville et naturlig preparatvalg være ERFA Thyroid.

Det kan til og med hende at Levaxin ikke passer Øyvind ?
Det virker som de har hatt problemer dosetilpassingen innledningsvis ?
Da burde det ringt noen bjeller !
Isteden velger man å si på sine 30år gamle kjepphester.......
Det er ikke mulig for meg å utrykke i ord hva jeg mener om slik behandling !
Sorry Øyvind !