Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Threaded View
-
17-05-09, 16:29 #2
Sv: "Depresjon" leder til forverring av stoffskifte
HURRA!
Kanske har du for lav dose levaxin og bør øke? Levaxin inneholder T4. Legenes teori er at kroppen omdanner T4 til T3. Min kropp klarte ikke å lage den T3 jeg manglet. Jeg fikk tilbud av endokrinolog om å få syntetisk T3, men valgte å prøve ut Armour (naturlig tyroxin fra grisens skjoldbruskkjertel).
Jeg har slitt med depresjon, angst, tiltaksløshet, tretthet. Jeg opplevde at energien forsvant på ettermiddagen. Hver dag. I åresvis. Nå har jeg brukt Armour siden begynnelsen av mars, og har energi til jeg legger meg. Jeg har også sluttet med antidepresiva. Og savner ikke tablettene. Angst: litt sosial angst (første styremøte i et nytt styre, holde forelesning osv). Men den angsten holder jeg ut! Det er mer som eksamensnerver, og det er ikke unormalt.
Det sies jo at stress kan utløse hypotyreose. Stress som posttreumatisk stress, barnefødsler, store omvelninger i livet. Så kanskje kan en slik tøff opplevelse som du og din samboer har vært gjennom, gjøre at stoffskiftet ditt kommer i større ubalanse.
Jeg ville tatt en tur til legen, tatt alle mulige blodprøver og bedt om legens vurdering av T3. Og bedt om henvisning til endokrinolog.
Kanskje kroppen din trenger T3?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
"Ikke så veldig lavt stoffskifte"
Av mariemor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 55Siste melding: 18-06-10, 22:57 -
"Depresjon" leder til forverring av stoffskifte
Av chino i forumet DepresjonSvar: 1Siste melding: 17-05-09, 16:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat
Bokmerker