Viser søkeresultater 1 til 10 av 11

Hybrid View

Medlem siden
    Aug 2008
    Meldinger
    4

Thumbs up Sv: Hjelp - Må fjerne halve thyriodea

Sitat Opprinnelig skrevet av Mann39 Vis post
    Hei!

Var på Aker i dag og fikk beskjed at det er celleforandring i kjertelen min og at de anbefalte operasjon. Jeg skal ta ut den ene lappen i første omgang for å undersøke om det kan være kreft i denne. Og de sa at jeg skal operere den ut innen fire uker.

Til dere som har vært igjennom dette - Hva står jeg overfor?

Er det ting som jeg bør vite mer om før operasjonen etter deres erfaring?

Jeg har et yrke hvor stemmen min er en vesentlig del.. Har noen av dere opplevet at stemmen har blitt påvirket etter et slikt inngrep?

Jeg tror jeg har normale stoffskifteverdier og er ganske så nærvøs for at det skal være en ukontrollerbar celledeling her. Men legen jeg snakket med sa at det kun var 5-6% sjanse for at det er kreft og at jeg ikke skal være redd. Men er dette riktig?

Håper på svar

Hilsen
    Bekymret Mann
    Da er oprerasjonen utført.

Jeg må bare si at jeg er veldig fornøyd med opplegget "På dagen kirurgi". Jeg ble innlagt i går morges og var ferdig på stua ved 11 tiden. Etter dette ble jeg meget godt tatt vare på i intensivavd og senere på sengepost til i formiddag når jeg fikk reise hjem. Har vært veldig heldig fordi jeg har ikke hatt noen plager etter anestesien og det eneste som er litt "vondt" nå er i såret og i svelget pga inngrepet i seg selv. Jeg har fått melding fra kirurgene som sa at det så bra ut. Det var ingen indikasjon på kreft men de er jo ikke 100% sikre før den fjernede delen kjertelen er dissekert så jeg tar det som det kommer. Sykehuset kommer til å gi meg tilbakemelding på resultatet fra patologen innen tre uker. De sa at jeg skulle til kontroll hos fastlegen etter tre måneder og at de håper den resterende delen av Thyriodea skal klare å produsere nok thyroksin slik at jeg slipper pillene. Jeg er ved godt mot og glad for at del en er overstått og at stemmen min også er uanfektet. Jeg har fått kirurgisk plaster med beskjed om å ta dette av etter 2 uker om det ikke faller av av seg selv. Jeg er ikke stiftet men sydd med oppløselig tråd. Håper arret blir fint og jeg har bestemt meg for å kjøpe Mepiform og bruke dette i månedene fremover.

Alt i alt så føler jeg meg oppsiktsvekkende bra inngrepet til tross, og bare si til de som gruer seg - Det går kjempebra!!!!

Mann39
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Hildemor Gjest

Standard Sv: Hjelp - Må fjerne halve thyriodea

Så fint at du gir en tilbakemelding rundt din opplevelse av operasjonen og ike minst godt å høre at det hele gikk så bra Da er det bare å krysse fingre for at din kjertel vil klare brasene fremover. Fortsatt god bedring

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hjelp - Må fjerne halve thyriodea

Sitat Opprinnelig skrevet av Mann39 Vis post
    Alt i alt så føler jeg meg oppsiktsvekkende bra inngrepet til tross, og bare si til de som gruer seg - Det går kjempebra!!!!
    Det er 9 måneder siden... Hvordan går det i dag?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Hjelp - Må fjerne halve thyreoidea
    Av Mann39 i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 10
    Siste melding: 01-02-10, 22:21
  2. Svar: 1
    Siste melding: 07-04-09, 14:53
  3. Fjerne skjoldbruksskjertel?
    Av Marianne Karlsen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 20-01-09, 06:53
  4. fjernet halve skjolbruskkjertel
    Av cyrene i forumet Operasjonssalen
    Svar: 7
    Siste melding: 26-10-07, 21:25
  5. Hjelp: Skriver brev til Thyreoidea Poliklinikken....
    Av Anne Ma i forumet Breve til legen
    Svar: 20
    Siste melding: 17-10-06, 22:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn