Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Hei, jeg er ny her!
Hybrid View
-
13-04-10, 10:32 #1
Sv: Hei, jeg er ny her!
Dr. Hashimoto oppdaget kjertelbetennelsen og fikk den oppkalt etter seg.
Mange sykdommer har det slik. På fint heter det Tyreoiditt - (endelsen -itt betyr betennelse).
Hypo betyr for lav, eller underfunksjon, og endelsen -ose er oftebrukt i slitasjesammenheng.
Så hypotyreose skulle bety at kjertlen er utsatt for slitasje og leverer for lite hormoner.
Det er altså en overbenyttet og misbrukt/underforstått betegnelse.
Etter en tyreoiditt blir kjertlen ute av stand til å produsere noe, og det er vel litt "understatement" å si at man da bare har en underfunksjon i kjertlen.
Så kan man heller ikke si at man "har en tyreoiditt" i all evighet heller, den brenner jo ut etter få år.
Jeg mener "Lavt stoffskifte" også er et understatement, når man ikke har noe i det heletatt og må ta piller for i det heletatt å få det pillene kan gi.
Så hva er det best å kalle "oss" da ?
Jeg var i mitt sp issfindige hjørne nå
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-04-10, 12:45 #2
Sv: Hei, jeg er ny her!
Du må ikke miste håpet! Det er mange som blir bra på Levaxin og lever helt normalt på tross av sykdommen sin. Lykke til videre
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Svar med sitat
Bokmerker