Viser søkeresultater 41 til 50 av 51
-
19-10-06, 08:17 #41
enig med hsn om at det er lurt å søke midlertidig ufør,enn varig,da dette er lettere å få igjennom, og..at du har stor mulighet for å få det med din historie.
jeg fikk invilget midlertidig ufør med samme krav om kontakt med trygdekontoret som hsn, men fikk ingen penger i ventetiden.
Jeg tror denne ordningen med NAV sørger for bedre komunikasjon mellom etatene, og at det er lettere å få frem sin situasjon og behov på en bedre måte.
Skulle ønske jeg varså heldig at jeg viste om dette forumet da jeg hadde min søkeperiode, her er det så mye behjelpelighet , og så mange kloke mennesker som skjønner så mange forskjellige problemstillinger.
LYKKE TIL.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
19-10-06, 13:20 #42
jeg gikk rett fra reablit.til attforingspenger
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
19-10-06, 20:35 #43
JA..men jeg snakker om fra REHABILITERING til MIDLERTIDIG UFØR.
Noen her som har gått fra rehab til midlertidig ufør og fått penger i ventetid DA?Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
22-10-06, 01:35 #44
Jeg har fabulert mye på denne og klarer ikke helt å legge den fra meg. Har leita veldig i lovtekster, men også i forskriftene. Hoppet litt hit og dit. Kommer til at JEG tror det er slik at - hvis man er i systemet og skal søke andre stønader, så må man være ute i god tid med nye søknader - slik at man IKKE havner i en slik situasjon at man mister tid og blir sendt til Sosialkontoret.
Synes det du forteller Sandra om at du senere - etter rehabilitering, og etter en tid - fikk innvilget Midlertidig Uførepensjon, men at du måtte innom sosialkontoret i mellomtiden, og at de trakk ifra utbetalinger fra Sosialkontoret NÃ…R du fikk innvilget, illusterer dette veldig godt. Det betyr vel at du i praksis fikk etterbetalt for måneder du egentlig skulle ha hatt Midlertidig ufør. Bare at du var seint ute? Eller DE var seint ute?
Henger dere med?
At du i det hele tatt fikk innvilget midlertidig etter rehabilitering, men med ventetid, forteller meg at du burde ha fått hjelp fra Trygdekontoret lenge før du ble sendt til Sosoaikontor til å søke. Du trengte vel ikke den runden om du hadde søkt i god tid? Anklager ikke deg. OM jeg anklager noen så må det være de som er der for å hjelpe oss, og det er slettes ikke alltid de er disponible. Har selv måttet funne frem det meste på egen hånd faktisk. Med god hjelp fra venner innenfor systemet. Jeg "misbrukte" de for det de var verdt!
Men fikk gode innspill.
Prøver å finne en lovtekst. Slår ikke mine antagelser fast før jeg finner den. Hva tror dere andre?
Tygger videre i morgen. Har noen å mase på om jeg må gi meg.
Poenget mitt er ikke å ta opp Sandras sak. Ikke i det hele tatt! Dette er prinsipielt. At når man er i systemet og mottar stønader pga sykdom og må over på andre typer stønader så er det viktig å kjenne saken sin og kjenne til diverse frister, derav søknadsfrister. Blir lei meg når jeg leser om folk som strever slik med offentlige myndigheter. Skal ikke være sånn!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
24-10-06, 19:45 #45
hallo hallo
da har jeg fått innvilga 3 år til med attføring,til min store forundring..men jeg er kjempefornøyd med det....takk igjen for alle innspill..og en toppers kveld til dere alle i høstmørket
-
24-10-06, 22:00 #46
Hei yvette.
Det er helt riktig som du skriver,man må være ute i god tid.
problemet med meg var at jeg MÃ…TTE søke enten midlertidig eller yrkesrettet,trygdekontoret sa at jeg IKKE ville få innvilget midlertidig ufør,så jeg måtte gjøre noe jeg selv viste og også fortalte at jeg ikke greide:søke yrkesrettet attføring.
trygdekontoret forsto ikke HVOR dårlig jeg var,og først når jeg hadde PRØVD yrkesrettet attføring og det ikke førte frem,DA kunne jeg søke midlertidig ufør.så der satt jeg da,ingen penger,6 mnd saksbehandlingstid på en søknad trygdekontoret sa jeg neppe ville få innvilget pga ung alder.
det er jo dette man kaller å falle mellom 2 stoler.
hvis jeg hadde vært frisk nok til en periode med yrkesrettet attføring,kunne jeg deretter ha gått tilbake til rehab i 52 nye uker,men det var jeg ikke.
jeg håper det nye systemet med NAV fanger opp slike tilfeller nå,det tror jeg nok de gjør.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
-
25-10-06, 00:09 #47
Synes ditt trygdekontor har behandlet deg veldig dårlig. Saken min ble søkt inn ca 14 dager før attføringsperioden min gikk ut den 31.05, og i august fikk jeg den godkjent. Fikk penger i ventetid, og etterbetalt + første uføreutbetaling i september. Synes det er urimelig at du måtte vente så lenge, og at de ikke hadde mere forståelse når det gjelder din sykdom, det var faktisk rådgivende lege for trygdekontoret som anbefalte meg å søke. Vi har samme sykdom, og sikkert mye de samme plagene, det virker nesten som det har mye med hvem som sitter på de forskjellige kontorene om man blir behandlet rett eller ikke.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
25-10-06, 08:03 #48
Jeg var på samtale med trygdekontoret for 3 uker siden, og enda jeg ikke har maks dato før 8 januar mente han at jeg skulle byne å søke forskjellige ting alt nå. For han sa at det er lettere å stoppe søknader enn å søke for seint og vente på penger/vedtak.
Jeg skal søke om medisinsk attføring, han syntes faktisk at det er bedre for meg å gå tilbake til en jobb jeg elsker i 50 % og få resten utbetalt av KLP, en å skifte til en lettere jobb og jobbe f.eks 80% i en annen jobb og få 20%jutbetalt av KLP.
Må si at dette var en oppegående mann, som var veldig opptatt av hva jeg ønsket. Og jeg vil helst tilbake til jobben min, selv om den er fysisk hard.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
11-07-07, 17:54 #49
leger...
var hos en vikarlege her om dagen..ung kjekk mann...skulle ta prøve på østrogen da jeg antagelig har havnet i overgangsalderen...2 små år unna de 50 søte...
tenkte at jeg og tar stoffskifteprøvene i samme slengen,så slipper jeg liksom å fly iveien at om noen uker...
så får jeg høre at jeg bare trenger å ta TSH prøven...de andre var ikke viktige egentlige, sa han...
burde jeg ramle av stolen av en slik uttalelse av en ung oppegående lege??hva syns dere?
ba han ta de prøvene jeg ville,og forklarte han at faktisk var det jeg og ikke han som var pasienten og at dette var ikke noe diskusjonsemne...
jeg blir sååååå rasende av slik oppførsel av en lege...tenker på andre som havner hos leger som er sånn og som kanskje ikke er så storkjæfta som meg som setter foten ned...skummelt...
ok...måtte bare få ut litt her...
-
12-07-07, 00:16 #50
Nei det er ingen garanti at nyutdannede vet særlig om stoffskiftet.. Skummelt, men sant. Det er derfor det er viktig å legge trykk på Lægeforeningen osv. Det er derfor jeg synes NTF er viktig uansett om man er enig i det som skjer eller ikke. De jobber i hvert fall for større kunnskap hos legestanden
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Jeg har hatt en S-TPO-AS som har variert mye
Av Sinka i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 18-03-10, 10:12 -
hvorfor har jeg ikke hatt det sånn som nå når jeg var lav?
Av Lissa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 13Siste melding: 23-06-07, 22:30 -
Lurer litt på om jeg har hypotyreose?
Av såga i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 4Siste melding: 23-04-07, 18:31 -
Noen som har hatt forhøyet kalsium?
Av Dolphin i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 5Siste melding: 18-10-06, 16:03
Svar med sitat
Bokmerker