Side 4 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 51
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

heisann,bra nav var posetivjeg å har en posetiv dame på nav.hun ringte meg i går ,hun hadde tenkt på noe jeg hadde nevnt å hvist det ble for tungt for meg å gå i 50% job så skulle jeg ikke slite meg ut .hun skulle snakke med saksbehandleren min,jeg kunne å snakke med henne .jeg sa det er gode å dårlige dager,hun tengte at jeg kansje trengte fred å ro til å tenke på dette med attføringen.......men det jeg ville var å prøve meg ut i forskjellige jobber å se hva som går og ikke.vi har også snakket om 50 % ufør
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

det jeg mener med fattigperioden er selvfølgelig den perioden man har gått på rehabiliteringspenger frem til man ikke får det lenger.før kunne man gå på rehab intil 3 år,nå er det kortet.man må da over på yrkesrettet attføring,hvis man ikke greier gå ut i attføring,må man søke om midlertidig ufør.
    når man da søker om midlertidig ufør og mister rehab tar det inntil 6 mnd saksbehandlingstid.i mellomtiden får man beskjed om å gå til sosialkontoret og søke støtte.dette er FATTIGPERIODEN.det er vel ganske innlysende at dette er en kjedelig periode.

jeg var selv igjennom dette.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

jeg fikk innvilget midlertidig,FØR denne sammeslåinngen somnå kalles NAV trådde i kraft.
    mulig noe har blitt forandret ift dette,men trygdereglene er jo de samme.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sandra
    det jeg mener med fattigperioden er selvfølgelig den perioden man har gått på rehabiliteringspenger frem til man ikke får det lenger.før kunne man gå på rehab intil 3 år,nå er det kortet.man må da over på yrkesrettet attføring,hvis man ikke greier gå ut i attføring,må man søke om midlertidig ufør.
    når man da søker om midlertidig ufør og mister rehab tar det inntil 6 mnd saksbehandlingstid.i mellomtiden får man beskjed om å gå til sosialkontoret og søke støtte.dette er FATTIGPERIODEN.det er vel ganske innlysende at dette er en kjedelig periode.

jeg var selv igjennom dette.
    Dette forstår jeg fortsatt ikke, men det kan bety at jeg er tett i pappen. Utifra det jeg kan finne så har man rett til ytelser også etter disse 3 årene med attføring og under søknad om uførepensjon:

11-9. Attføringspenger

Til et medlem som har tapt minst halvparten av sin inntektsevne (§ 11-5), ytes det attføringspenger i den tiden vedkommende gjennomfører et yrkesrettet attføringstiltak.

Det kan også ytes attføringspenger

a) i ventetiden før et attføringstiltak blir satt i verk,
    b) i ventetiden under attføringen,
    c) i ventetiden etter attføringsperioden, når medlemmet står tilmeldt Arbeids- og velferdsetaten som reell arbeidssøker, før vedkommende har fått tilbud om eller fått arbeid.
    d) i ventetid etter attføringen, når medlemmet på grunn av sykdom skal vurderes for andre trygdeytelser.

Se punkt d.
    http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-035.html

Snakker vi forbi hverandre? Jeg er på tynn is altså - i og med at jeg selv ikke har vært gjennom dette.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

jeg vet ikke om vi snakker forbi hverandre,det er riktig at du får ytelser hvis du går på attføring, men ikke hvis du har fått STOPP i rehabilitering,ikke greier gå over på yrkesrettet attføring ,men søker om ufør eller midlertidig ufør FRA REHABILITERINGSPENGER.

SKJØNNER??Når man har gått på rehab en gitt tid,MÃ… man over på noe annet, vanligvis yrkesrettet attføring,gjør man dette DA får man penger.
    greier man ikke dette,må man jo søke midlertidig ufør,for noe må man jo leve av.

DET JEG SIER ER FØLGENDE:SØKER MAN MIDLERTIDIG ELLER VARIG UFØR FRA REHABILITERINGSPENGER..SÅ MÅ MAN FÅ SOSIALSTØNAD INNTIL SØKNADEN ER BEHANDLET.

får man etter behandlet søknad innvilget midlertidig eller varig ufør,så får man etterbetalt for venteperioden,altså den tiden søknaden har vært til behandling.men..det man da har fått i sosialhjelp i denneperioden,trekker sosialkontoret tilbake.

slik ble det nå iallefall for meg.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

og YVETTE..DU ER IKKE TETT I PAPPEN.tvert imot.
    det at du stillerspørsmål ved ting betyr jo at du er inteligent og vitebegjerlig.he he

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sandra
    og YVETTE..DU ER IKKE TETT I PAPPEN.tvert imot.
    det at du stillerspørsmål ved ting betyr jo at du er inteligent og vitebegjerlig.he he
    Nå ja. Derom strides de lærde.

Hensikten var uansett ikke å være belærende. Til det kan jeg for lite om emnet. Håper bare at disse som trenger hjelp ifbm søknad om uførepensjon får den hjelpen de trenger. Utgangspunktet for at jeg gikk inn i denne diskusjonen var at jeg har vært igjennom "kjøttkverna", og vet at ingenting er umulig! Bare som en liten oppmuntring.

Om jeg kan bidra med noe utover det så prøver jeg så godt jeg kan.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

jeg kom meg igjennom jeg også,til STOR overaskelse og begeistring.

ønsker Irene og alle andre som sliter med dette:lykke til.

godt at du kom deg igjennom også Yvette.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    lillehammer
    Meldinger
    68

Standard til

Yvette og alle dere andre som bidrar her...
    je æ dårlig på å hugse navn,ama...ler....
    STOOOOR hjertelig klem til dere for innspill og kommentarer.... må bare si at dere er rause som deler deres visdom...takk
    her oppi lia ovenfor lillehammer laver de hvite fillene ned og jeg som ikke er laget for kulde og snø da!!....ler..ønsker dere en hyggelig og varm kveld..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Hei jeg søkte tidsbegrenset uføretrygd da min attføringsperiode løp ut i april, og jeg fikk utbetalt noe de kalte midlertidig uføretrygd i ventetida. Midlertidig uføretrygd er en ytelse man kan få mens søknad om tidsbegrenset uføretrygd/uføretrygd er til behandling, og tidsbegrenset uføretrygd kan du få innvilget for et visst antall år. Jeg for min del fikk dette innvilget i 3 år. Forstod det sånn at jeg er forpliktet til fremdeles å ha oppfølging av behandler, og må også gå til oppfølgingsmøter hos trygdekontoret ca hvert 1/2 år. Forstod det sånn at jeg i løpet av disse tre årene også kunne få mulighet til både omskolering og vidre utdanning. Når perioden med tidsbegrenset uføretrygd er over blir saken vurdert på nytt, og spm om evt uføretrygd bli vurdert.

Har selv gått å hoppa mellom medisinsk og yrkesrettet siden 98, men forsto det sånn at jeg ikke kunne søke direkte på uføretrygd. Jeg vil tro at du også har god mulighet til å få tidsbegrenset uføretrygd. Man slipper iallefall å ha det stresset med å få legeerklæringer hver 3 mnd, og usikkerheten om man får penger etter de mnd.

ønsker deg lykke til

klem Helene
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Side 4 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Jeg har hatt en S-TPO-AS som har variert mye
    Av Sinka i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 18-03-10, 10:12
  2. hvorfor har jeg ikke hatt det sånn som nå når jeg var lav?
    Av Lissa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 13
    Siste melding: 23-06-07, 22:30
  3. Lurer litt på om jeg har hypotyreose?
    Av såga i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 4
    Siste melding: 23-04-07, 18:31
  4. Noen som har hatt forhøyet kalsium?
    Av Dolphin i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)
    Svar: 5
    Siste melding: 18-10-06, 16:03

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn