Viser søkeresultater 51 til 60 av 131
-
20-04-10, 18:29 #51
Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.
Takk skal du ha og i lige måde

Har du kommet i gang med thyroid du da?
Jeanette
-
20-04-10, 18:37 #52
Kjære Jeanette.
Jeg kan jo ikke råde deg til noe en lege.....osv.
Men jeg kan jo fortelle om hva jeg ville gjort ?
Lær deg selv å kjenne.
Det er ikke så lett - stoffskiftet har vært regulert av kjertelsystemet, nå må man overta selv. Nå fungerer ikke kjertelen lenger og den visste i forkant om den skulle regulere dosen opp eller ned.
Så det hadde vært fint å lære seg ?
Og det er du vel i ferd med nå ? Prøv å husk hvordan du har det nå.
Øk dosen, og se hvordan du får det etter økningen.
Høres greitt ut, men .....
Du har økt fra en lavere dose og får det bra en tid, så etter en tid kommer lignende problemer igjen.
Er det fordi dosen er for høy eller for lav ?
Etter min erfaring er det eneste symptomet på for høy dose hjerte orientert.
Alle andre er symptomer på for lav dose.
NB - dette gjelder i oppstartsfasen første året.
Så - har du symptomer og dosen er lavere enn 3 grain, så øk den.
Senere kan man få symptomer hvis dosen er litt for høy over laaang tid.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-04-10, 18:47 #53
Nej, lægen har ikke sendt recept til mig endnu. Jeg ved ikke, hvad han går og laver ... Jeg rykkede for den i går, og sekretæren - der mente, recepten var lavet - lovede at give besked om, at jeg var ved at være noget ... utålmodig.
Vil jo nødig være uhøflig
Men der kommer jo nok også til at gå et par uger fra jeg får recept og til medicinen kommer gennem tolden og lander her.
Men måske er han blevet skræmt efter, at der er indledt en heksejagt (Mary Shomons ord, og jeg tror, det er sandt) mod en læge i England, der har behandlet folk med thyroid. Denne læge har godt nok skrevet om det på sin hjemmeside (og det er jo åbenbart forfærdeligt, at folk så får at vide, hvor de kan få hjælp til den slags) og nu er vedkommende jaget vildt.
På Facebook hedder gruppen til støtte for lægen Support Dr. Sarah Myhill
facebook.com/topic.php?topic=16343&post=74480&uid=93535531839#!/group.php?gid=108048875899603
Og hos Mary Shomon kan man læse om det på hendes blog - hvis man orker ... http://thyroid.about.com/b/
Nå, men jeg håber godt nok ikke, lægerne i Danmark lader sig skræmme yderligere - det er jo galt nok, som det er.
Håber, du får det bedre snart
-
20-04-10, 19:33 #54
NTF, Norges (og tilsvarende i Danmark ?) Britiske moderorganisasjon BTF, gikk jo til sak mot Dr.Skinner og flere fordi de behandlet pasienter med lavere TSH enn (var det 10 ?) iallfall et meget høyt tall.
Det er litt om det her : http://www.tpa-uk.org.uk/DrSkinnerresponsetoBTF.php
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...tiredness.html
Nokså pussig atferd av en pasientorganisasjon vil jeg mene !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-04-10, 20:06 #55
Nei, vi vil jo nødig være uhøflige.. Synes du i hvertfall med all rett har lov til å være utålmodig.
Håper du ikke har blitt noe dårligere, og at du tar vare på deg selv.
Takk for svar.
Det som nå gjør meg forvirret, og litt redd, er at jeg ved økning med levaxin følte meg adskillig værre... Jeg har reflektert noe over dette oppe i tråden her. Derfor ble jeg etterhvert engstelig for at binyrene mine ikke tålte økningen mens jeg stod på levaxin. Så kuttet jeg ut levaxinen som nevnt, og gikk over på thyroid med en absolutt effekt og begynte å friskmelde binyrene litt.
Det jeg nå egentlig går å engster meg over er disse binyrene igjen.. Jeg tror nemlig ikke jeg klarer t3 produksjon selv, så derfor må kroppen venne seg til t3 i større doser igjen. Så nå har jeg en litt forhøyet hjerteaktivitet (naturlig nok) men føler meg hypo. Så mine teorier er disse: 1. Jeg er absolutt hypo 2. Jeg er hypo, men binyrene er slitne og derfor fikk jeg ikke den påtagelige effekten ved økning i thyroiddose i dag.
Jeg tar absolutt meldingen om at jeg må lære meg selv å kjenne.. og takk for gode råd. Trodde jeg begynte å bli sikker, men har blitt veldig usikker etter å ha blitt så dårlig på levaxin. (
)
Så slik ligg saka..
Og i rettferdighetens og lovens navn osv osv.. og for å dokumentert følgende skriver jeg:
Jeg tar ingens råd som en leges råd. Jeg tar rådene som andres erfaringer som jeg tar med meg videre.
Thank you all.
-
20-04-10, 21:09 #56
Jeg vil bare si at min erfaring er at b12 sprøyter funker mye bedre enn trio-be. Både på verdier og formen.
Jeg har faktisk bedre form i dag, selv om jeg har fått halsbetennelse. Er vel typisk med disse varme-kalde vårtider. Prøver å bare ta tyroid istedet for kombinasjon, så får vi se hvorden det funker. Har tatt 90 mg thyroid og 50 mcg levaxin, da er det vel ok med 120mg throid? Og så se hvor det bærer hen. Og så skal jeg ringe fastlegen min å få en time, har aldri vært hos han så vet ikke om han kan brukes til noe
I det minste kan jeg kanskje få han til å ta blodprøver, hehe.
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
20-04-10, 21:20 #57
Etter mitt hode høres det jo greit ut med 120 mg da ja

Krysser fingre og tær for at Thyroid fungerer best alene hos deg, slik som det ser ut til at det gjør hos meg utenom i dag.
Skal sjå vi har ahtt griseflaks begge to 
Bruk legen til det du tror han er god for og stol på ditt kloke hode.
Takk for godt b12 råd.
Mvh Jeanette
-
20-04-10, 21:36 #58
bare noen tørre tall....
90mgThyroid er 1,5Grain x38 = 57µgT4 + 50µgT4 i Levaxin = 107µgT4 totalt i blandingen.
120mg Thyroid er 2Grain x38 = 76µgT4 - som jo er en klar nedgang i dose.....
180mg Thyroid er 3Grain x38 = 114µgT4 - som er omtrent likt.
Kjære damer - ingenting er som regnskapets time.
vel.....
Hvis Tyroidet er ERFA :
180mg ERFA er 3Grain x35 = 105µgT4 som også er ganske likt.
T4 er det som skal danne grunnlaget for kroppens langsiktige forsyning av T3.
Tyroidet inneholder jo litt T3.
Dette mener jeg ikke må blandes inn i regnskapet til den langsiktige forsyning. Den som kommer fra de-jodinasen.
Tyroidets T3 er en kjærkommen hurtigvirkende støtte til stoffskiftet - virkningen varer ikke så lenge. Det er bare en oppvåkningshjelp - nesten som kjertlen gjør det.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-04-10, 08:55 #59
Så treg som jeg er tenkte jeg at jeg skulle trappe opp, men kanskje jeg heller da bare skal ta 180 mg erfra med engang? Legen anbefalte å splitte dosen i to, en med en gang man står opp og en på formiddagen? Noen som har erfaring med det? Og hvor lenge må det da ha gått siden man spiste sist?
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
21-04-10, 10:04 #60
Armour sitt pakiningsvedlegg https://www.stofskifteforum.dk/showt...akningsvedlegg
- begynner å bli gammelt nå, men noe er stadig gangbart.
Det fremgår at de anbefaler en morgendose.
Jeg mener at man fint kan klare seg med det.
Men....
Noen kan være veldig følsomme for så mye T3 på en gang og kan med fordel dele dosen. Overfølsomheten kan være størst i starten og bli borte etterhvert.
Merker du ikke noe til dette, så bruk en dosering. Ha dosen klar på nattbordet og ta den i svima
Jeg somler såpass om morgenen at det går lang tid før jeg får spist.
Tyroidene bruker proteinet albumin som hormonbinder. Det gjør at opptaket fra tyroidene ikke påvirkes så mye av tarminnholdet.
Jeg spiser akkurat hva jeg vil etter en halvtime.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Armour Thyroid - dosis, erfaringer
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 25Siste melding: 21-06-07, 23:34
Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker