Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Threaded View
-
15-04-10, 20:22 #27
Sv: Ashwagada urt- trette binyrer
Nu er det efterhånden længe siden, at jeg begyndt at bruge Ashwagandha og så skete det igen, at jeg er løbet tør og denne gang gik der næsten 3 uger før jeg begyndte mærke at "noget var ikke som før". Mentalt blev jeg noget mere træg og tålmodigheden blev mindre over for bagateller, men frem for alt kunne jeg mærke adskillige snært af stress, hvor jeg før var uberørt af det som plejer at give stress. Generelt blev trivslen ringere uden at jeg kan sætte en finger på, hvad og hvor det kunne mærkes mest.
Det er min (både) overbevisning og efterhånden også erfaring, pænt bekræftet af adskillige kilder, både skriftlige og digitale, at Ashwagandha er et adaptogen, der støtter bredt under helheden af de mekanismer, der hormonalt styrer vores kropsfunktioner. Ashwagandha er ikke et lægemiddel, der enten virker eller bivirker og som gør det promte, som f.eks. en hovedpinetablet.
Hvis man vil have gavn af Ashwagandha bør man indstille sig på, at lige som der er brug for salt i kosten - er det også nødvendigt med tilskud af Ashwagandha såfremt, der findes forhold i vores krop/helbred, der kræver en vedværende støtte til at opretholde den hormonale balance, eller genoprette den helt/delvis, afhængig af hvad man egentlig fejler. Vil man gerne have en medicinsk virkning her og nu, er det ikke Ashwagandha man skal bruge.
Jeg skriver det fordi jeg er blevet kontaktet af mange her på forummet og de fleste spørgsmål var utålmodige: "Hvornår virker det? Eller: "Hvorfor virker det ikke?" Jeg kan kun svare, at Ashwagandha "virker ikke". Den arbejder og samarbejder med kroppens egne hormonkirtler, som vi trækker vejret.... Vi kan heller ikke ophøre med at trække vejret og forvente at overleve iltmangel. Luft skal vi have hele tiden, ellers dør vi. Det er samme princip for Ashwagandha's "virkning", selv om vi dør ikke af ikke at tage den.
Vi har nok levet (for) længe i en verden, hvor pillerne og kapslerne skal have en (bi)virkning der mærkes straks, for at vi kan stole på at de "virker". Det er også ok i forbindelse med sygdom, smerter eller andre tilstande, der kræver en hurtig effekt. Men er der tale om et "støtte-remedie" til kroppens allerede eksisterende mekanismer og funktioner, der svækkes enten pga. sygdom eller pga. alder - har vi ikke en jordisk chance for at kunne mærke "her-og-nu" at Ashwagandha "virker". Det er et støtte-remedie/adaptogen, der går ind i kirtlernes funktion og understøtter, hvad alderen eller sygdommen har svækket. Idet vi ikke kan vide, i hvor høj/lav grad de forskellige hormoner/funktioner har været udsat for svækkelse, kan vi heller ikke vide/bedømme hvor meget/lidt det "virker". Hvis man har brug for den slags vished, bør man ikke bruge adaptogener som Ashwagandha.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
"Binyretrøtthet" av James L. Wilson
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 25-09-11, 20:28 -
Ashwagandha urt mot binyretrøtthet
Av queenie i forumet UrtemedisinSvar: 17Siste melding: 18-03-10, 12:39 -
"Binyretrøtthet" av James L. Wilson
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 5Siste melding: 29-06-09, 13:16 -
Levaxin, Armour, binyretrøtthet
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 28-05-09, 00:07

Svar med sitat

Bokmerker