Viser søkeresultater 1 til 10 av 131
Hybrid View
-
08-04-10, 12:53 #1
Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.
Takk skal du ha!

Dette var VELDIG interessant: (klippet og limt fra sida du nevnte)
Did you feel a difference when Switching from Levothyroxine to Thyroid?
Yes
855 97.2%

No
25 2.8%
Har i hvertfall et mål med legebesøket i morgen kjenner jeg på den ene hjernecella som virker for tida....
Er veldig takknemlig for at du brukte tid på å svare meg "`n Finn", ser at du dessverre har en smertefull historie bak deg... At du bruker tid på å gjøre andres liv bedre står det STOR respekt av, håper du får tilbake like mye som du gir.
HEIA!
Historier om mennesker som mister alt fordi de er alvorlig syke og ikke får den hjelpen de har krav på, gjør meg forbanna. Det minner meg på hvorfor jeg vil så fort som mulig tilbake til jobben min.

Da har jeg sjekket litt til og har skjønt at preparatet er forholdsvis lett å få tak i for apotekene... Men det var jo en stiv pris må jeg si..
Men det får nå bare gå
Men dette kan fås på blå resept, har jeg lest på forumet her, men da måtte en få en endokrinolog til å skrive ut resept?
(Vurderer å bli Stoffskifte minister i Norge... Mye idiotregler !!!
)
Mvh Jeanette
-
08-04-10, 16:03 #2
Skal stemme på deg jeg Jeanette
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-04-10, 16:59 #3
Bra dæ
hehe 
Da har jeg tatt min første thyroiddose i dag.... Trapper ned med levaxin og opp med thyroid har jeg bestemt meg for, fordi jeg blir nok veldig dårlig hvis jeg skulle kutte ut levaxin i noen dager for så å starte opp med thyroid. Har startet opp med å ta 15 mg thyroid i dag (pluss redusert levaxindose da), og 15 minutter etterpå fikk jeg en merkelig angstliknende følelse i /rundt hjertet.. Ett kvarter senere følte jeg meg mer årvåken enn jeg har gjort på lenge.. Det var akkurat som om kroppen fikk briller på ett slags vis
. Jeg har IKKE hatt behov for å legge meg å hvile og sove flere ganger om dagen i dag, noe jeg har måttet gjort i hvertfall siste 6 månedene. Den voldsomme brainfog -følelse-perioden og lave energien jeg de siste månedene har fått etter medium store måltider har vært betydelig reduserte i dag. Jeg har også gått en tur hvor jeg har brukt kroppen godt, hvor jeg har følt "hvor godt og vakkert alt er" og uten å være utslitt etterpå. Hadde en liten nedtur på kveldstid, men den var ingenting i motsetning til slik jeg har hatt det de siste månedene.
Brenningene/sviingen jeg har hatt særlig i armene har vært borte i dag; bare hatt litt i huden i fingrene. Og det har egentlig vært ganske plagsomt de siste 14 dagene.
Nå gleder jeg meg til å trappe ytterligere opp med Thyroiddosen!!
Mvh Jeanette
-
12-04-10, 13:17 #4
Hej Jeanette
Hvor lyder det godt
Jeg tænker på, hvad det betyder, når du skriver mg - milligram eller mikrogram? Jeg bekymrer mig af og til om jeg forstår norsk godt nok ... Så derfor spørger jeg for en sikkerheds skyld
... jeg lurer på, om det er bedst at gøre som Jeanette og starte op med at supplere den syntetiske medicin? Eller om det er bedre bare at cutte den helt og starte på bar bund med den naturlige ...? Er det mon en temperamentssag, eller er det kroppen, der skal bestemme?
Nogen råd?
-
12-04-10, 13:33 #5
Vi må stadig minne om de små størrelser.....
milligram er ett tusendels gram
mikrogram er ett milliontedels gram.
bokstaven for mikro er den Greske bokstaven my (noen sier mju)
Den er på alle datamaskiner, godt gjemt under M-tasten - man skal bare holde nede AltGr-tasten først. (den til høyre for mellomromstasten)
Levaxinpiller oppgir ikke pillevekten, men innholdet av aktiv substans T4 i µg.
De varierer fra 25µg til 200µg.
200µg = 0,2mg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-04-10, 13:51 #6
µ - WAUW et my-tegn på min computer

Ja, det er jo ikke helt ligegyldigt, om man får milli- eller mikro!
Super, tak n'Finn!
-
12-04-10, 14:26 #7
Ikke noe problem kjære "nabo"
Du forstår norsk helt utmerket.
Erfa Thyroid kommer i milligrams oppgitt doseangivelse.
30 milligram Thyroid = 37 - 50 µg levaxin. (og da har man omregnet innholdet t3 i thyroiddosen til å bli en t4 verdi; altså tatt t3 verdien x 4 og plusset på T4 innholdet.)
1 grain (60 mg) Erfa Thyroid = ca 74 mcg T4 ( Levaxin + andre synonympreparater)
1/4 grain Thyroid erstatter mellem 18.5 - 25 mcg Levothyroxin natrium
1/2 grain Thyroid erstatter mellem 37 - 50 mcg Levothyroxin natrium
1 grain Thyroid erstatter mellem 74 - 100 mcg Levothyroxin natrium
1 1/2 grain Thyroid erstatter mellem 111 - 150 mcg Levothyroxin natrium
2 grain Thyroid erstatter mellem 148 - 200 mcg Levothyroxin natrium
3 grain Thyroid erstatter mellem 222 - 300 mcg Levothyroxin natrium
4 grain Thyroid erstatter mellem 296 - 400 mcg Levothyroxin natrium
5 grain Thyroid erstatter mellem 370 - 500 mcg Levothyroxin natrium

Mvh Jeanette
-
12-04-10, 14:29 #8
Takker!
...Men jeg er godt nok spændt på, om jeg kan finde ud af det, når jeg selv skal i gang ...
Har lige fået et vide, at mine recepter er på vej
-
12-04-10, 14:50 #9
hehe 
Har redigert svaret mitt litt; lagt til en omregningstabell fra thyroid til levaxin
Jeg har satt meg som mål å trappe sakte opp med Thyroiddosen og ned med levaxindosen tilsvarende det jeg trapper opp Thyroiddosen.
Dvs:
Jeg tar ca 122 µg T4 hver dag (gammel dose).
Så nå da jeg tar 15 mg Thyroid, tar jeg 100 µg levaxin, som tilsammen utgjør 118.5 - 125 µg T4 (se omregningstabellen lengre oppe i tråden).
Har tenkt å stå på dette en uke da jeg er usikker på binyrestatusen min, men det kan godt hende jeg kunne startet rett på 30 mg thyroid. Høres dette helt vilt ut for noen, vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger.
Og etterhvert som jeg øker på med thyroid, tar jeg tilsvarende mindre dose med levaxin.
MEN husk at dette er min måte, og er ikke medisinsk veiledende
. Etterhvert som jeg trapper opp må jeg sikkert hele tiden føle på hvor fort eller sakte jeg kan øke. (noen tips
Tenker 15 mg opp hver uke -to uker ??) Tilslutt står jeg igjen med kun Thyroid og må sikkert finjustere/ justere dosen.
Jeg tenker at så dårlig som jeg har vært nå, hvor jeg ikke har kunnet spise et middels stort måltid uten å bli verdens største tåkefyrste og må legge meg, tør jeg ikke stoppe opp med medisiner i noen dager for så å starte på null. Jeg har tross alt to små barn å ta meg av. Men andre her ser jeg har stoppet opp med all stoffskiftemedisin noen dager for så å trappe fortest mulig opp med Thyroid, og har lykkes med det. Hva som er medisinsk mest korrekt er jeg sannelig usikker på...

Mvh Jeanette
-
10-05-10, 13:37 #10
1/4 grain Thyroid erstatter mellem 18.5 - 25 mcg Levothyroxin natrium
1/2 grain Thyroid erstatter mellem 37 - 50 mcg Levothyroxin natrium
1 grain Thyroid erstatter mellem 74 - 100 mcg Levothyroxin natrium
1 1/2 grain Thyroid erstatter mellem 111 - 150 mcg Levothyroxin natrium
2 grain Thyroid erstatter mellem 148 - 200 mcg Levothyroxin natrium
3 grain Thyroid erstatter mellem 222 - 300 mcg Levothyroxin natrium
4 grain Thyroid erstatter mellem 296 - 400 mcg Levothyroxin natrium
5 grain Thyroid erstatter mellem 370 - 500 mcg Levothyroxin natrium[/I]
Hei Jeanette; jeg skal presentere for fastlegen at jeg tar Thyroid og må legge frem noen omregningstall så han skal skjønne litt. Kan jeg spørre hvor du har disse tallene fra?
Beklager forresten at jeg avbryter midt i stive muskler- samtale her. Men sitatet ovenfor er hentet fra denne tråden så håper det går greit. For øvrig kan jeg legge til her at jeg kjenner stivhet i nakke og skuldre. Det kommer og går litt. Trening gjør det litt bedre, men jeg bør ikke trene når musklene er som stivest, så gjør dette når musklene er ok nok. Ellers har jeg ikke merket noe endringer i musklene etter jeg begynte på Erfa for tre dager siden.
Berit.-)
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Armour Thyroid - dosis, erfaringer
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 25Siste melding: 21-06-07, 23:34

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker