Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Men jeg måtte senke Thyroiddosen ytterligere nå, merket tydelig tendens til hyper, så nå er jeg nede på 4.25 grain Thyroid. Så det er helt tydelig at tilførsel av DHEA gjør noe med resten av hormonene.
    Vigdis, godt å høre at det fortsatt framover med deg! Men jeg merker ikke noen endring i behovet for Thyroid. Jeg har tvert i mot gått littegrann opp. Er ikke i nærheten av hypersymptomer... Søvnen er likedan også, hverken bedre eller dårligere. Men det har bare gått en uke, men jeg føler at jeg kunne tåle mer DHEA. Vi får se.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Nå er jeg hyper. FT3 og FT4 ligger godt over skalaen, rT3 har også skutt i været, mener tallene på rT3 har beveget seg fra 37 til nå 53 (må få utskrift, glemte det). Jeg skal ned, ned, ned. Legen på Balder mener jeg skal ned til 3 -3,5 grain Thyroid, og 20-25 mg hydrokortison. D3 har også gått opp til 122, det kan kanskje også ha noe å si, så jeg går ned til halv dose der. Jeg er mer positivt innstilt til legen på Balder, han er kunnskapsrik, kan mye om hypotyreose. Han sa at det var typisk å får høye tall på rT3 når man er overdosert. Vel, kanskje jeg blir klok av dette etterhvert? Og jo, jeg har lurt på om jeg er hyper. litt problemer med å lande, får lettere stressfølelse, virrer fra det ene til det andre, konsentrasjonen er ikke helt på topp (hm, når var den egentlig det?).

Så nå skal jeg fortsette å trappe langsomt ned.

Han anbefalte å bruke 5HTP, trypofan, i stedet for melatonin. Så jeg skal forsøke det. Har sluttet med Vallergan. Så noen steg fremover der det. Han mente det var for lenge å gå på melatonin fra oktober.

Det er tryptofan i mye mat også.
    Mest tryptofan i mest i de første:
    Torsk (62.5), parmesanost, sesamfrø(17), cheddarost, grisekjøtt, kalkun (21.89), kylling, biff, laks, lam, egg (12.58), melk (3.22), kokt havre (2.14) http://en.wikipedia.org/wiki/Tryptophan
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn