Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Har jeg binyretretthet?

Smerter er vanskelige å forklare så andre med samme smerter gjenkjenner dem.
    Ofte forklarer to personer med samem smerter seg helt forskjellig - etter hva de synes er verst.

Lavt stoffskifte er årsaken til mange magesmerter.
    Jeg får smerter fra tykktarm med en gang stoffskiftet blir lavt.
    Du må ha hatt det for å gjenkjenne dem, men jeg vil jo bare si at du må se å få opp stoffskiftet ditt.
    Det kan løse mye.

Salivatesten er mer selektiv - den måler det aktive kortisolet og man måler til 4 bestemte tider på dagen. (tygger vatt-tamponger)
    Det vil vise døgnrytme og mengde mye bedre enn blodkortisolmålinger.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    64
    Meldinger
    109

Alt blir så opp ned når man er så sliten og dau så derfor er jeg glad for hver test som er utenfor ref. området.

Så nå er jeg redd for at Salivatesten er negativ og så er jeg like langt igjen.. Men kortisol øker kanskje ikke med mindre man tilfører hydrokortison?

Legen min foreslår kun nye blodprøver om 4 uker så jeg skal altså gå rundt Jeg burde vel forlange en henvisning til en endokrinolog.

ZZZzzz

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Låter jo ikke som legen du bruker nå er så intressert i deg og helsa di ?
    Det er jo bare trist.
    Men du kan jo bruke kjeften litt da, og om det ikke faller heldig ut kan man også bytte lege - hvis det finnes alternativer : https://tjenester.nav.no/minfastlege...isloginside.do
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    Av Vigdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 953
    Siste melding: 09-09-14, 21:29
  2. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine