Kevlin: Jeg har ikke sluttet med HC. Jeg skal nok være helt "normal" en stund før den skal trappes ned. Og vi skal jo ikke gå på HC resten av livet, dersom det ikke er nødvendig. Binyrene skal jo begynne å lage kortisol selv etterhvert. Jeg startet på HC i slutten av oktober. Så jeg synes det har gått raskt fra null til der jeg befinner meg nå, selv om jeg ikke er helt i hundre ennå. Men jeg har altså trappet ned HC 2,5 mg etter at jeg begynte med DHEA.

Om da jeg startet på Thyroid: jeg tror jeg kjente binyrene før jeg startet på Thyroid. Sitat fra helsedagboka mi:
27.02.09
Trent og gått mye i dag. Bang, plutselig er jeg kraftløs! Sånn har jeg IKKE hatt det før.
Helt slått ut, aller mest kvelden. Nå er kl 22, jeg føler at jeg nesten ikke klarer å skrive dette. Har bare lyst til å grine, av slitenhet. Jeg er ikke deprimert. Føler at jeg ikke har energi. Jeg tror jeg kommer til å trappe opp dosen (levaxin) fra i morgen. Vært på teater, fikk nesten ikke med meg noe. Ville sove, legge meg ned. Tenkte at nå ramler jeg av stolen, besvimer. Føler jeg er på siden av meg selv. Mars: 02.03
Kl er 12 på dagen, har spist lunch. Skjelven i kroppen. Trøtt til tross for at jeg har sovet som en stein i natt. Problemer med konsentrasjon. Svimmel. Merker at jeg klarer ikke holde tråden lenge når jeg jobber. Lange pauser hele tiden. Tror snart jeg pauser mer enn jeg jobber. Blir sliten av ingenting. Merkbart dårligere siste uka
Så starter jeg på Thyroid 7. mars, 1 grain til å begynne med. Etter ca en og en halv måned med mer energi kommer nedturen. Så jeg gjetter på at starten på Thyroid ga meg det trøkket jeg savnet i åresvis. Men at binyrene lå der og strevde. Når jeg ser tilbake på historien min, har binyrene strevd lenge. Jeg fikk en gjenopplevelse av tiden etter fødsel i høst da binyrene slet som verst og jeg spiste for lite thyroid på oppstart av HC. Jeg hadde det akkurat slik etter fødsel! Og lurer veldig i dag om de overhodet tok noen stoffskifteprøver av meg da. Jeg hadde en svulst på skjoldbruskkjertelen som drev og vokste seg stor da. Og jeg har Hashimotos. Jeg må ha vært stappfull av antistoffer. Jeg håper de tar bedre vare på de fødende enn det jeg i ettertid ser at jeg ble.

Anisa: ja, denne grafen er interessant, det er mye å lese der. Men jeg har jo virkelig kjent på kroppen i det siste hvor vesentlig DHEA er. Både hvis du har for lite, og hva som skjer når du får tilskudd.

Hvor kjøper du tomme kapsler? Jeg sparer pulveret i en tom c-vitaminboks.