Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
19-03-10, 14:47 #1
Dr (trollmannen fra..?) Oz' test
Hals-test
http://www.aace.com/public/awareness...kCheckCard.pdf
Den testen funket ikke på meg - men nå går jeg på medisin, så kanskje derfor
Den siste trekvart siden skal man iallefall ikke feste altfor mye lit til - ref:
..the best way to know for sure about your thyroid health is to ask your doctor for a TSH (thyroid-stimulating hormone) test, a simple blood test that measures whether your thyroid gland is functioning normally. ....
It’s not difficult to keep your thyroid in balance, but you need to know your numbers. If you are diagnosed with thyroid disease, be sure to take your thyroid medicine every day, as instructed by your doctor, and refi ll your prescription on time so that you don’t miss any doses.
Your doctor may want to run a TSH test every 6 to 12 months to monitor your thyroid levels to ensure that you receive the optimal dose of thyroid medicine.
Use the card below to monitor your levels and discuss them with your doctor.
The optimal TSH range is 0.3 to 3.0 mlU/L
Og jeg skal oversette - så fort jeg får tid :arrow:Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
20-03-10, 10:43 #2
Sv: Dr (trollmannen fra..?) Oz' test
Vel - min mening er jo at en bør forvente av en trollmann at han vet at det er mer mellom himmel og jord enn man kan se med det blotte øye.
Av det følger at TSH neppe er det eneste man bør oppmerksomme......
Du kjenner jo min mening Kevlin, og jeg tillater meg å være kritisk til dette.
Som med blodprøver finnes klare begrensninger i hva den kan vise - og hva den ikke kan vise. Og i beste tradisjon nevnes ikke det siste.
Testen kan vise om du har en kjertel eller ikke, men for å klare å bedømme størrelsen skal man jo helst ha noe å sammenlikne med.
Da er vi igjen inne på samme fallgrube som blodprøvene har - vi er ikke gjennomsnittsmennesker. Noen har liten - noen har stor - og noen ganger bør det være slik.
Knuter vil synes - om de sitter på forsiden da, og igjen......
Jeg mener det må vær enklere og sikkrere å høre etter hva vi forteller.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-03-10, 12:43 #3
Sv: Dr (trollmannen fra..?) Oz' test
Det kom kanskje dårlig fram, at det jeg har lagt inn er den sidte trekvart siden, hvor det står mye "rart" (les: feil):
..den beste måten å vite sikkert om tyroid helse er å spørre legen din om en TSH test, en enkel blodprøve som måler om din skjoldbruskkjertel fungerer normalt.
..Det er ikke vanskelig å holde tyroid i balanse, men du må vite dine verdier. Hvis du er diagnostisert med thyroid sykdom, husk å ta thyroid medisin hver dag, som beskrevet av din lege, og forny din resept i tide slik at du ikke går glipp noen doser.
Legen din bør kjøre en TSH test hver 6 til 12 måned for å overvåke thyroid nivåer - dette for å sikre at du får optimal dose thyroid medisin. Bruk kortet nedenfor for å overvåke dine nivåer og diskuter dem med legen din.
Den optimale TSH er 0,3 til 3,0 MLU / L.
De setningene jeg har uthevet var de jeg syns var de aller værste
og Trollmannen fra Oz; han var jo en bløffmaker ;0)
De som denne testen funker for; de vil da ha et bevis (el indikasjon); dvs hvis man ikke har noe annet å vise til en vrangvillig lege..Sist endret av Kevlin; 20-03-10 kl 12:53 Begrunnelse: oversetter og oversetter
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
ACTH-test for binyrebarkinsufficiens
Av Anisa i forumet Cortisol / ACTHSvar: 5Siste melding: 03-04-12, 18:39 -
NEVROPSYKOLOGISK test
Av Tussa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 26-09-08, 18:06
Svar med sitat

Bokmerker