Viser søkeresultater 1 til 10 av 65
Hybrid View
-
17-03-10, 23:01 #1
Sv: Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?
Jeg hadde helt fint stoffskifte før jeg fødte min første sønn. Så det har vært slik mer eller mindre siden den gang.. Og jeg har også følt meg syk og dårlig siden da..
-
18-03-10, 08:04 #2
ja, da blir jo hormonprodusentene utsatt for store endringer i produksjonen, men også i styringsorganene - først økning, så gjennom en svært passiv periode før det skal normaliseres.
Man vet ikke sikkert om dette er årsaken til at mange får problemer i denne perioden, men det forklares ofte slik.
Jeg håper man tar hensyns til situasjonen din idag. Tar symptomene dine på alvor og slutter å ri disse kjepphestene.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-04-10, 18:10 #3
Da er jeg under behandling endelig! Jeg ble reddet av gynekologen faktisk. Som også sa i fra til legen at mine problemer i underetasjen også alene skyldes lavt stoffskifte. Ble innkalt til ny time hos min fastlege to dager etter, og da tror jeg han så litt ekstra igjennom journalen min. Jeg har nå fått 50mg levaxin. Han skulle først skrive ut 25mg, men så leste han litt i papirene mine og syntes jeg burde ta 50mg i og med at jeg var såpass dårlig. Så legen min tok endelig til fornuft.. men det måtte en "kollega" til for å sette han på plass.. I papirene jeg fikk med meg står det at jeg har sekundær hypotyreose
Så nå er jeg på dag 2 i behandlingen, og jeg merker jo ikke så mye enda. Men mannen min sier jeg prater mer og smiler mer enn vanlig :o)
-
10-04-10, 18:49 #4
Det var jo bra da Moxa !
Og min kjepphest har fått sitt for
Det nytter ikke bare å tolke de biometriske verdiene i blodprøvene.
Man må faktisk lytte til pasienten, og undersøke andre ting en bare mengdeprøver av stoffskiftehormoner.
Hvis problemet er primært, er det kjertlen som ikke funker.
Sekundær må vel bety at det er styringen av denne som har problemet.
Altså at feilen ligger i produksjonen av TSH.
Det må jo være en lettelse for deg Moxa - flott at det endelig er noe på gli
Så tar det jo litt tid da, men det har du jo lest masse om.
Jeg vet jo ikke så mye om behandling av slike tilfeller, de er sjeldne (sies det)
Fint om du kan skrive litt når du føler for det da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-04-10, 13:08 #5
Ja, jeg skal holde dere oppdatert. Nå er jeg på dag 3.. og jeg har gått ned 1,2 kg! Så der har i alle fall levaxinen satt i gang en trigger. Jeg føler meg også lettere til sinns. Har hatt litt murring i korsrygg og ben. Men vet ikke om det har noe med levaxinen å gjøre.
Håper jeg kan få livet mitt tilbake.
-
11-04-10, 14:06 #6
Her kan jeg sikkert snakke for alle her Moxa : Det gjør vi også !
Får håpe den gode utviklig fortsetter.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-04-10, 10:42 #7
Oppdatering etter 1 uke med levaxin:
Vekten står stille, men er ikke like trøtt som før. I dag sto jeg opp i 8 tiden av meg selv.. Og jeg kan ikke huske sist jeg sto opp så tidlig frivillig... Det er i alle fall 5 år siden!!
OBS: MENER SELVFØLGELIG IKKE MG SOM JEG SKRIVER LENGER OPPE i tidligere innlegg.. MENER MIKROGRAM!! Ellers hadde jeg vel verdt temmelig død/forgiftet tenker jeg
Lignende tråder
-
IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
Av Hilma i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 23-10-09, 16:31 -
Behandling af lavt stofskifte med ikke-syntetiske lægemidler
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 09-10-09, 20:05

Svar med sitat
Bokmerker