Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
Threaded View
-
17-03-10, 20:41 #8
Sv: Blir ikke tatt seriøst til tross for at jeg mener blodprøvene skurrer
Belle. Hvis du ikke allerede er ved at udvikle en spiseforstyrrelse - er du på kanten dertil! Problemet med det bliver for dig, at din skjodbruskkirtel atrofierer (skrumper) af den ringe lavkalorie-kost og af denne holdning du har udviklet, med henvisning til din læges manglende forståelse.
Atrofi af thyreoidea er en meget normal effekt af f.eks. anorexi eller andre former for lavkalorie-kost-regime. Det er irreversibelt.
Hvis du vil overdrage så meget ansvar for dit liv til lægen (pga. hans manglende støtte/forståelse), i stedet for at beholde det selv og handle udenom angsten-for-overvægten - ender du med en død skjoldbruskkirtel og helseproblemer for resten af livet. Hvis du virkelig mener at den slanke linje er det værd - da har du brug for at tale med en terapeut med spiseforstyrelser som speciale.
Du har brug for kostomlægning til fuldfed- og fuldprotein, og 2500 kalorier om dagen. Væk med alle højtglykæmiske fødevarer og accept af, at du vil tage på i vægt til at begynde med. Udholder du vægtøgningen så længe kroppen omstiller sig til den rette kostsammensætning og omsider får noget at leve af - vil din vægt falde igen, og denne gang vil den falde permanent og uden fare for større udsving. Vel at mærke inden din skjoldbruskkirtel svinder helt væk.
Desværre kan overbevisning, viljestyrke, lægens fejlholdninger eller din egen stædighed ikke vinde over naturen.
Jeg tror nu, at det ikke nytter så meget at kære sig om binyrerne lige nu. Ikke før din kost bliver "binyrevenlig". Det er den ikke nu og derfra kan en del af dine aktuelle problemer stamme.
Og det sidste: mælk/mælkeprodukter er ikke det bedste spise for stofskiftesyge. Ikke i størrelsesorden "et måltid". Det er ok med en dessert eller fløde i kaffen, eller creme fraiche i salaten osv. Men som hovedfødemiddel er mælk belastende for bl.a. tarme, dvs. der hvor B12 dannes (f.eks.) og en hel del andre vitaminer, aminosyrer og andre livsvigtige mikronutrienter, kroppen ikke kan undværre.
Jeg er ikke sikker på at du kan bruge mine kommentarer til ret meget, da du virker meget mere skræmt for overvægt end for sygdom. I hvert fald at dømme efter dine kommentarer. Jeg håber du finder ud af det. Rigtig, rigtig, rigtig god bedring, Belle
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hjelp forstår ikke helt: Blodprøver tatt i sammenheng med Hypotyreose
Av GJV i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 09-05-09, 11:36 -
Er ny her. Har hypothyreose og blir ikke bra
Av Rufus i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 30-01-09, 22:55 -
Jeg blir ikke klok på dette, noen som kan hjelpe meg?
Av Veronica i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 19-08-08, 09:23 -
Verdiene blir ikke stabile.......
Av Solstråle i forumet Normalverdiene?Svar: 28Siste melding: 02-08-08, 18:20 -
Blir ikke bedre etter operasjon...
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 12Siste melding: 14-02-07, 14:05

Svar med sitat
Bokmerker