Sitat Opprinnelig skrevet av belle Vis post
Jeg kan nesten ikke spise noen ting, og ender med å sulte meg fordi spiser jeg mer enn 1000kcal om dagen omtrent så legger jeg på meg. Det eneste legene spydig sier er at da må jeg bare spise mindre og trene mer. På et punkt var jeg inne der og sa at jeg la fort på meg, og da trente jeg 5 ganger i uka, til tider 2 ganger om dagen, spiste KUN knekkebrød, egg, fisk, kylling, frukt og salat, og var veldig aktiv. Jeg er ikke overvektig, men jeg blir veldig fort lubben rundt magen.
Belle? Du beskriver en kost/spisevaner, der er værst tænkelige for en stofskiftesyg. Med den kost kan du næsten ikke undgå at have det ad H.... til og med den kost vil selv en medicinsk behandling have en forringet effekt.

Du nævner slet ikke fedtstoffer og uden nok af dem (sammen med gode proteiner) vil din egen hormonproduktion blive stækket, af fedtfattig kost vil dit kolesterol stige + af så ringe en mængde af daglige kalorier - vil din krop gå i "hundersnød-mode" og reagere med at omdanne en hel del af T4 til det inaktive rT3, hvormed omdannelsen til det aktive T3 du har brug for, bliver forringet. Desuden både egen (om)dannelse til div. vitaminer/aminosyrer osv. blive hæmmet af mangel på kostfedt. Du kan evt. læse tråden Overvægt og Reverse (omvendt) triiodothyronine (rT3) ? , så vil du forstå hvad jeg mener.

Man tager IKKE på i vægt af fedt! Man tager på af FOR LIDT fedt + af proportionelt for mange hurtige kulhydrater.

Sitat Opprinnelig skrevet av belle Vis post
Jeg får også fort tyrenakke, selvom jeg ikke har noe spesielt med fett ellers, er normalt bygd.
"Tyrenakke" eller "bøffelpukkel" kan være et et af symptomerne på binyre-problem. Binyrerne og skjoldbruskkirtel er, så at sige, "uadskillelige" og er der noget galt med skjoldbruskkirtlen, vil binyrerne kompensere på mangel på thyreoideahormoner indtil også de (binyrerne) bliver nedslidte. Du trænger til at læse mere på binyre-forummet, Belle