Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Hej og velkommen

Du kan passende se på oplysningerne i disse to tråde:
- Hypothyreose. Oversikt over hva som kan være lurt å sjekke!
- Sekundære blodprøver ved hypothyreose

Og vedrørende vores allesammens svøbe nr. 1: TSH-regimet, kan du finde en del i forummet TSH

Flere tråde om insulinresistens: Lavt stoffskifte og insulinresistens

God bedring Photobscura
Takk for velkomsten! Og for linker, det setter jeg kjempestor pris på! Her noteres det ;).

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Hei
Jeg ser du har fått gode tilbakemeldinger på det som egentlig er spørsmålet ditt.
Men jeg har lyst til å kommentere en ting jeg beit meg merke i. Hvorfor i all verden drikker du opp til sju liter vann om dagen? Det tror jeg ikke du har noe å hente på, snarere tvert imot. Vann og vekt skal stå i forhold til hverandre. Du kan gå ut fra 2,4 liter vann per dag til en vekt på 80 kilo.

Lykke til hos spesialisten i morgen
Hei, og takk!
Jo, nå er det ikke sånn at sju liter er nomalen, altså, men jeg har klart å få i meg såpass mye ved et par tilfeller. Det er selvfølgelig ikke ønskelig, eller sunt. Men jeg kan altså nettopp bli så tørst!
Jeg prøvde i flere dager å begrense meg på vanninntaket, og det resulterte i absolutt utørrethet, hodepine, tørr kløete hud, ekstrem tørste etc. Så nå drikker jeg bare når jeg er tørst, og orker ikke å prøve å holde oversikte, for å unngå å bli verre. Jeg er nøye på å ta mineraltilskudd, da jeg er klar over at en del skylles ut når jeg drikker mye vann.
Jeg kan ellers nevne at jeg spiser stort sett ketogent (>50 gr kh om dagen), og har gjort det i flere år, og det krever et høyere væskeinntak enn et kosthold med mer karbohydrater. Normalt har jeg drukket ca tre liter vann om dagen, men de siste månedene har det tatt helt av ...

Ja, jeg veier forresten rett i underkant av åtti kg, og er ca 167 cm høy, så det er fortsatt noe overvekt å ta av ;).