Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
    Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Standard Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada

Hei

Lenge siden jeg har vært inne på forumet. Jeg vil bare si at jeg lykkes med å bestille medisin direkte fra Erfa i Canada. Det tok noen uker og jeg måtte skanne og sende over registreringsfritaket fra legen, men medisinen er nå kommet og jeg fikk ingen tollregning.

300 tabletter 60 mg kostet kr 1380 inkl. frakt.
    Sist endret av Siven; 16-03-10 kl 22:11 Begrunnelse: Måtte fjerne link, glemt meg der gitt!!

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Wink Sv: Bestilling av Erfa Thyroid

Quanta costa det, da?
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Standard Sv: Bestilling av Erfa Thyroid

Redigerte litt den første meldingen nå så der ser du prisen

Jeg fikk omsider medisin fra apoteket også etter 3 mnd. der kostet 200 60 mg
    kr 2.020!!!!! Dette var fra et Vitus apotek.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Bestilling av Erfa Thyroid

Da jeg kjøpte 500 x 60mg hos Apotek1 på lillejulaften ifjor så kosta det meg 1270,-
    hvis jeg ikke husker alldeles feil her nå....

Mener også at jeg i samme tidsrommet leste at noen anbefalte å kjøpe 120mg, fordi det kosta 1600,- for 500 stk.

Det kan da umulig stemme at prisstigningen er SÅ høy
    Kevlin

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Unhappy Sv: Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada

Det er forfærdelige priser, synes jeg.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Sv: Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada

Fikk sjokk i dag, jeg... Etter mye styr de siste månedene har jeg fått min første boks og hentet den i dag på Apoteket.. 500 tabletter 30 mg til litt over kr. 1100,-.. Han sa det ble dyrt siden han hadde satt en stor boks på resepten, men trodde faktisk ikke de var så dyre. Det er den desidert dyreste medisinen jeg har kjøpt noen gang i mitt liv!

Får noen av dere dem på blå resept??

Vinner de min helse tilbake, så kan pengene være så som så, da skal jeg smile til livet 100 % og ikke bare 65%....
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Cool Sv: Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Ble ringt opp idag! Hurra, hurra!!!!'

Litt info så dere vet:

For det første kommer Erfa kun i bokser på 500. Det betyr at selv om man må betale mye (1600 for en boks på 500 à 125 mg) så er det likevel noe billigere enn Armour, man får nesten en hel boks på kjøpet i sammenligning.

For det andre har jeg informert apoteket om dette med ny formel i Armour og at Erfa tilsvarer gammel (og bedre) Armour. Dette syntes de var veldig intr og sa at de kommer til å informere leger om det når de ringer, og pasientene. Men de hadde ikke hørt om det før.

For det tredje - og dette er viktig - de som har resepter på Armour kan få ut Erfa på den resepten!
    Jeg husket altså (se #4 her) litt feil - dvs 5mg feil
    Kevlin

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Be legen om resept på stor dose, 130 (125?) mg. Tabletten kan deles, og blir billigere i innkjøp enn å kjøpe 30 eller 60 mg.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    57
    Meldinger
    225

Til Flower; Jeg får ikke medisinen på blå resept i alle fall.

Takk Ruth, det er ett godt tips, jeg skal be legen min om ny endret resept.

I dag snakke jeg med Vitus apoteket igjen, hun sa prisen var så høy p.g.a. at de måtte bestille direkte fra Canada og at prisen kunne variere mye p.g.a. det! Hallo!! Jeg bestilte direkte selv til en mye lavere pris så det er vel helst fortjenesten de legger på til seg selv som koster...

Hun sa også at for min egen del så burde jeg bestille på Apotek 1 for de hadde en leverandør som skaffet dette mye billigere. Hun skulle ringe dem for meg og legge inn en bestilling på 500 tbl. 60 mg og det skulle koste meg ca kr 1.400.-.

Noen som forstår noe Det gjør ikke jeg i alle fall..

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Det var slik med Armour Thyroid også, at den ene apotek-kjeden var mye dyrere enn den andre.

De har forskjellige importører (de (kjedene) importerer vel sjøl og den ene går gjennom flere ledd enn den andre muligens)

Så vi må kanskje opplyse om det, hvilken kjede man skal bruke, og at noen hr fått direkte fra kanada. Og minne om at 130 mg pleier å falle rimeligst, går fint å dele i fire, og 500 tabl er prisgunstig.

Ser man på erfas hjemmeside så står produktnavn og varenumrene og hvor mange tabletter det er i pakningen osv.

ERFA Canada 2012 Inc.
    Phone : 514-931-3133
    Toll-free: 888-922-3133
    Email: info@ECI2012.net
    Website: www.eci2012.net
    Prescribing Information: http://www.eci2012.net/Thyroid/english/mono_en.html
    Sist endret av Admin; 22-03-14 kl 03:39 Begrunnelse: "Døde" links udskiftet med aktive

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Lægemiddelstyrelsen om Thyroid® Erfa Canada inc.
    Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 14-03-10, 21:20
  2. Sådan ser ud Thyroid® fra Erfa Canada inc.
    Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 0
    Siste melding: 22-11-09, 12:50
  3. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •