Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
17-03-10, 10:24 #3
Sv: Hypothyreose og insulinresistens
Tror du bør sjekke ut om du kan ha diabetes likevel, selv om du går på metformin og blodsukkeret er lavere. Diabetes og hypothyreose har mange like symptomer, og det at du drikker så mye vann burde være en indikasjon på at det kan være diabetes du har fått.
Jeg kan bare snakke av egen erfaring. Men jeg har gått det siste halvåret og hanglet og trodd at det var stoffskiftet som var for lavt igjen, til tross for at jeg går på en svært høy dose levaxin. Jeg var trøtt og sliten, deprimert, hadde vanskeligheter med hukommelsen, var ikke så tørst, men veldig tørr i munnen og drakk noe mer vann pga det, - jeg hadde rett og slett en allmenntilstand som ikke var god.
I januar fikk jeg plutselig en alvorlig infeksjon i benet og måtte opereres akutt for det. Når man har en infeksjon stiger gjerne blodsukkeret til vannvittige høyder, så også hos meg. I starten fikk jeg insulin intravenøst. Men da infeksjonen begynte å gi seg og blodsukkeret fremdeles var høyt, fikk jeg vite at jeg hadde fått insulinkrevende diabetes og det var bare å begynne med sprøyter hver dag.
Jeg har altså ikke hatt disse typiske symptomene som nevnes med diabetes, som tørste og hyppig vannlating. Jeg har i alle år hatt problemer med å få i meg nok drikke, har ikke drukket særlig mer enn en liter til halvannen i døgnet. Da jeg var så tørr i munnen i høst gikk jeg opp til to liter drikke i døgnet, men ikke mer, så diabetes var ikke i mine tanker selv om jeg vet at blodsukkeret mitt har vært litt for høyt og jeg har gått på insulinøkende medisiner en stund og legen har nevnt insulinresistens.
Nå går jeg til kontroll hos diabetessykepleier og har også fått vite om de andre symptomene som kan opptre ved diabetes, og det var disse jeg hadde. Nå har jeg også tørr hud, men om det kommer av antibiotikaen jeg fikk en reaksjon på (fikk kløende utslett som flasset i lang tid), eller om det er en reaksjon på metformin som jeg også må bruke nå, eller om det kommer av diabetes eller annet, - det vet jeg ikke.
Pass på at du ikke bare konsentrerer deg om stoffskiftet, men sørg også for at du sjekkes skikkelig for diabetes!Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Insulinresistens og stofskifte
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 35Siste melding: 13-01-11, 07:03 -
Insulinresistens
Av ung mor i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 34Siste melding: 14-10-10, 21:04 -
Insulinresistens: 265 kg - 170 kg = 95 kg
Av Mod i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 08-03-10, 16:12 -
Armour og insulinresistens
Av atv i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 03-08-08, 21:23 -
insulinresistens og diett
Av mali i forumet Helbred og kostholdSvar: 5Siste melding: 28-09-05, 21:06

Svar med sitat
Bokmerker