Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
13-03-10, 17:30 #6
Sv: Produktguiden til kosttilskudd med vitamin D
Ser jo av alle dine innlegg at du er svært godt informert. Godt mulig du kjenner til alt deytte fra før. Man trenger magnesium for å få mest ut av D3 - ( i tillegg til A,B,C og E i miksen). Unngå dl-forbindelser av calsium og magnesium. Forhold 1:1. Vi trenger balansert forhold mellom calsium og magnesium.
Om du ser f.eks. dl-calsium-phosphate på boksen - sett den tilbake. Ødlegger balansen mellom alle andre mineraler/sporstoffer. Begge bør være citrater eller aspartater. (Solary Cal-Mag 1:1 er noe av det bedre jeg har funnet i Norge.)Helst kapsler - noen tabletter er så hardt presset i produksjonen at de kommer ut i samme fasong.
Tilbake til D3. OH-25=70 (måler cholecalciferol) burde være ok på 70. Bør ha nivår mellom 50-80 ng/ml hele året. Den andre testen 1,25-dihydroxy måler calcitrol og er egentlig uinteressant etter min mening.
Liten egen fanesak i tillegg: Unngå soya - mange kapsler inneholder soya som fyllstoff. Soya og endokrine problemer er bare trøbbel. Mer om dette en annen gang.
Jeg kjøper D3 i Sverige der får jeg iallefall 20mcg pr. kapsel. tar 2-3 daglig - kanskje noe mer i vinterhalvåret- Av D3 produktene fra artikkelen i Mat og Hele er det bare Nycoplus D-vitamindråper jeg ville benyttet selv. Alle de andre inneholder enten soya, dikalsiumfosfat, sorbitol, xylitol eller aspartam som er drepende for alle med tyroideasykdommer.
Lignende tråder
-
Kosttilskudd klassifiseres som legemidler
Av Sonja Midtlien i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 3Siste melding: 04-11-09, 22:50 -
Kosttilskudd og A-Vitaminer
Av puselus i forumet VitaminerSvar: 1Siste melding: 04-11-08, 15:16 -
Kosttilskudd
Av Lissa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 35Siste melding: 23-06-08, 18:19 -
Vitaminer og kosttilskudd i Danmark?
Av bambi i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 8Siste melding: 05-07-07, 10:36 -
Vitaminer og kosttilskudd
Av KIDA i forumet VitaminerSvar: 3Siste melding: 04-01-07, 21:33

Svar med sitat
Bokmerker