Sitat Opprinnelig skrevet av johanne72 Vis post
er blitt 50% ufør, men fastlegen min står VELDIG fast på "alle" mine tidligere depresjoner...men jeg er ikke deprimert, jeg er FYSISK SYK
men som diagnose i forhold til uføretrygden min så er det vel depresjon og psyke som er oppført...forsåvidt greit nok, på den annen side er det i alle fall ikke den hele og fulle sannhet...klart jeg blir oppgitt og er lei meg etter 9 år med symptomer og et liv som kun er en skyggge av hva jeg har hatt før! i alle fall i perioder
Jeg var i samme situasjon som deg når jeg søkte uføretrygd. Jeg kunne ikke godta noen av de diagnosene som var satt på meg, og insisterte på at jeg ikke hadde dem. NAV brukte to år på å behandle søknaden. Den ble avslått de to første gangene, men til slutt fikk jeg innvilget TU. Ikke på noen offisiell diagnose, men på en opplisting av noen få av mine symptomer. Men det var vanskelig å få til, og tok lang tid.

Et mulig problem med en depresjonsdiagnose, er at det kanskje vil komme krav fra NAV om at du tar mer behandling. Og medisinen vil du kanskje være behandlingsresistent mot fordi du har stoffskiftesykdom og ikke depresjon. Da anbefales kanskje en enda sterkere medisin og slik fortsetter det.

Jeg forstår veldig godt hva du sier med skyggeliv. Men det må være lov å føle på dette hvis det er slik. Klart det går innpå oss når vi er kronisk syke, vi er da ikke overmennesker heller.

Jeg tror kanskje du må skifte fastlege...