Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
13-03-10, 00:09 #8
Sv: Hvis vi ikke mere kan få Armour/Westhorid?
Det er nok vigtigst, at du først og fremmest får opklaret hvad apotekeren mener med 'nogle størrelser', for hvis han mener ½ grain (ca. 33 mg) eller 1 grain (65 mg) for 700 dkr, skal du være meget velhavende for resten af livet, eller risikerer du at skulle vælge mellem kost og medicin.
Skal jeg være helt ærlig, mener jeg at denne apoteker er måske en tand for kreativ, særlig da han påstår at Armour-formel ikke har været ændret. Det er den og en hel del gamle Armour-brugere har meddelt om både ændret virkning og ændret konsistens, så tabletterne ikke længere er så dele-venlige som før.
Som du beskriver din situation, har du ikke brug for denne apoteker, jeg ikke mener, lyder pålidelig. Dit problem er at finde en læge, der vil skrive en ganske almindelig gul recept ud på Tbl. Erfa Thyroid (USP) 125 mg, 500 tbl., d.s. For decreased thyroid function.
Sådan en almindelig recept sendes til et apotek i et land indenfor EU og derfra modtager man sin medicin fuldstændig lovligt i DK. Skriv igen når du er nået så langt og du vil få navne og adresser på disse apoteker.
For at det samme skulle være muligt officielt gennem danske apoteker, kræver det at Lægemiddelstyrelsen accepterer indenlands, at Thyroid USP er et alternativ til syntetisk stofskiftemedicin. Det gør den danske Lægemiddelstyrelse ikke, med henvisning til at vi i Danmark allerede har virksomme lægemidler for sygdomme i thyreoidea. Denne vej rundt vil der ikke ske ændringer, så længe den danske lægestand inkl. endokrinologerne ikke kæmper for det sammen med deres patienter. Det tror jeg først sker når helvede fryser til, lægernes/endokrinologernes regnorme-ryggrad taget i betragtning.
Lægemiddelstyrelsens primær kundegruppe (85% af indtægter) er medicinalindustrien inkl. producenterne af syntetiske stofskiftehormoner, hvorfor det er ikke patienternes bedste, men producenternes Lægemiddelstyrelsen varetager. Og så længe den danske stat (samfundet) kun bidrager med 15% til Lægemiddelstyrelsens drift og indtjening (til staten dvs. sig selv), bliver hensynet til de syge altid fundet for let.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Får dere tak i Armour/Westhroid?
Av anitab i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 13Siste melding: 21-09-09, 09:04 -
Armour, Westhroid og Nature-Throid
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 16-06-09, 19:29

Svar med sitat
Bokmerker