Viser søkeresultater 1 til 10 av 27

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    11

Standard Sv: Desperat rop om hjelp

For ME utredningen gikk jeg ikke gjennom legen.
    ME klinikken i Oslo er privat og jeg kom inn der uten henvisning.
    Jeg søkte opp ME-klinikken og Paul Kavli på internett og så sendte jeg ham en e-mail der jeg fortalte ham at jeg hadde det helt for j... og var desperat. Etter et par måneder ringte han og avtalte en time. Men du får jo ikke refundert noe ved en slik konsultasjon.
    Jeg vet kun om en spesialist til på ME i Norge og han er på Haukeland sykehus.
    Jeg husker ikke navnet hans, men kanskje noen andre vet det.
    Jeg spurte legen min om en henvisning til endokrinologisk på Haukeland, men da sa han bare at det var så stor pågang der at det var ikke noen vits i å prøve. Vel, noen kommer da inn der, eller...

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    11

Sitat Opprinnelig skrevet av Delisa Vis post
    He He! Det gjorde eg også i 2 år var det vel. Så var eg dum nok til å høyre på legane om å stå på same dosen i svangerskapet. Var veldig dårleg form, og har stort sett vore det sidan. Barnet mitt er 18 mnd nå.. Før hjalp det å heve ft4/senke tsh, nå hjelper ikkje det lengere. Har i perioden juni til november dosert opp med mål om ft4 heilt øverst i ref.området. Eg er noko betre enn med ft4 lengre ned, men veldig langt i frå frisk dessverre. Vurderer å prøve Thyroid.

Som nemnt over her, er det mogleg du har noko å hente på å dosere opp for å heve ft4. Men det er litt avhengig av kvar din verdi på 16 plasserer seg i referanseområdet ved laben der dine prøver er analyserte...
    Det var da direkte feil Delisa, å be deg ligge på samme dose igjennom svangerskapet. Den legen jeg hadde da jeg gikk gravid var veldig nøye på at dosen skulle økes, for barnet kan i verste fall få skader, selv om du ville bli veldig dårlig først. Det var ihvertfall det han sa til meg, og han var en flott lege, desverre så sluttet han og siden har jeg bare vært borti tafatte individer som ikke vil høre på noe og som tror på "gi dem en pille om dagen så er de friske". De av oss som ikke blir friske er høyst sannsynlig bare sutrete.

Jeg har en gammel legebok fra slutten av 1800 tallet (som en curiosa, jeg har arvet den) og der står det: Man skal ta kvinnens plager med en klype salt, da det jo er en kjent sak at kvinner er det svake kjønn og hennfallen til hysteri.

Noen ganger tror jeg at dette fortsatt sitter igjen i legestanden, kvinner er hysteriske, deppressive og hypokondere.
    Sist endret av Admin; 13-03-10 kl 11:06 Begrunnelse: Citat tilføjet

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hehe - vi har mye å svare for........
    Og, selv om det er hehe å lese dette nå, så surrer det jo noen tanker i bakhodet......
    Hysteria er forøvrig det latinske navn på livmoren - som fikk skylda for datidens soma/psykiske tankemodell.
    Og for utblåsing av berettiget harme !
    Denne ble jo snudd 180grader i moderne tid, men flere og flere av dennes teoremer fjernes og er snart en utgått vare.

Heldigvis !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    11

Ja, det er jo egentlig ganske komisk, men mente de at de stakkars kvinnene (som jo hadde en mye lavere intelligens enn mannen, det var en kjent sak), hadde en form for hjerne virksomhet i livmora.
    Se det for deg da, det er jo egentlig hysterisk morosomt.

Lignende tråder

1. Desperat mann på let etter hjelp!
    Av BerKath i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 77
    Siste melding: 21-05-16, 22:30
  2. Behandling i Trondheim. Hjelp, jeg er desperat!!!
    Av missmulatto i forumet Hos legen
    Svar: 28
    Siste melding: 30-03-11, 14:33
  3. Jeg er ved at være desperat.
    Av Ditte i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 08-08-10, 10:49
  4. Hashimoto`s metafor (billede)
    Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-10, 12:44
  5. Uten diagnose - begynner å bli desperat.
    Av Evita i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 5
    Siste melding: 31-10-08, 14:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn