Viser søkeresultater 1 til 10 av 41
Threaded View
-
10-03-10, 11:41 #3
Sv: Samme blodprøver for lavt og høyt stoffskifte?
Hei,
som hyper så har du faktisk krav på en slags hastetime hos endokrinologisk poliklinikk på sykehus, Ahus eller andre sykehus. Alle endokrinologer verdt å nevne jobber på sykehus. Det fins en endokrinolog i Oslo som ikke gjør det, men ingen har srkytt av ham.
Hivs du går på de forskjellige sykehusenes nettsider og blar deg til endokrinologisk poliklinikk, så kan du finne mer info.
Men legen må sende henvisning.
Var du hos Aleris, eller på Colosseumklinikken, eller? Høres sånn ut.
Det er ikke fastlegen som skal behandle deg for graves sykdom.
Bla litt videre her, for å se hva som trigget TRAS-antistoffene til å begynne med.
Min datter ble bra av hennes graves bare noen dager etter at hun kuttet ut gluten......så ikke gjør noe forhastet, som å ta radioaktivt jod mot graves.
Graves brenner typisk ut av seg selv etter 18 måneder, forresten.
Blidprøvene som de pleier å ta er:
TRAS
Anti-TPO
TSH
ft4
ft3
de to siste er stoffskiftehormonene og er høye ved graves.
Hvis det bare er TSH som er 0, og ft4 g ft3 ikke er høye, så er man neppe hyper.
Lignende tråder
-
Var hos legen igjen i dag med de vonde øynene mine.
Av Oslofia i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 11Siste melding: 15-03-10, 21:25 -
vondt i hodet og øynene.noen som vet hvorfor?
Av rikke i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 3Siste melding: 06-02-07, 23:01 -
Vondt i øynene
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 5Siste melding: 05-07-06, 23:10 -
øynene mine
Av madonna i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 13Siste melding: 14-05-06, 22:19

Svar med sitat

Bokmerker