Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Migræne og andre hovedpiner

Efter behandling af en medarbejder for hypothyreose med skjoldbruskkirtel-ekstrakt, blev dr. Barnes positivt overrasket, når medarbejderen meddelte at hendes hyppige anfald af migræne var ophørt næsten fuldstændigt. Det har overbevist dr. Barnes om, at der måtte eksistere en forbindelse mellem hypothyreose og kronisk svær hovedpine, herunder migræne, hvorefter han indførte en systematisk kontrol af thyreoidea-funktionen hos alle sine patienter, der opsøgte ham i anledning af svære hovedsmerter. Det har ført til opdagelse af mange, udiagnosticerede tilfælde af hypothyreose og dr. Barnes kunne efterfølgende fremvise en succesrate på 95% i behandling af patienter med kronisk hovedpine.
Det kan jeg bare bekræfte 1000%. Fra operationen i skjoldbruskkirtlen i 1978 og til ca. et år efter at jeg havde kasseret Eltroxin (i 2007) - har jeg haft 3-4 migræneanfald om måneden af varighed på mellem 1 og 3 døgn. Først da Imigran er blevet godkendt til behandling af migræne i Danmark, i begyndelsen af 90-erne, tror jeg - blev tilværelsen meget mere tålelig, selv om antallet af anfald var det samme som før.

De sidste 2-2½ år efter at jeg er overgået til medicinering med Thyroid' er - har jeg oplevet måske 1 til 2 migræneanfald om året. Det kan mærkes! Ikke mindst på pengepungen da anfaldsmedicinen Imigran koster en formue, hvor jeg betalte omkring 1300 dkr for 6 (seks!!!!) tabletter. Dvs. fra at betale ca. 10.000 dkr om året for anfaldsmedicinen Imigran - betaler jeg nu max. 450 dkr pr år.

Når man tænker på, hvor meget Thyroid-mediciner udfordrer de dyre design-lægemidler - er det ikke noget at sige til, at desiccated thyroid søges afskaffet af medicinalindustrien. Den gør mange "livsstils-lægemidler" overflødige, bl.a. statiner for kolesterol, blodtryksmedicin, samtlige depressionsmidler.... og man kunne blive ved. Bare læs om hvad Barnes har beskrevet af alskens sygdomme, der gik i remission efter opstarten af behandling for thyreoidea-tilstande.