Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Er det noen som kjenner igjen disse symptomene?

Det kan jo også være lurt å sjekke Sjögrens, siden du har både tørre øyne og tørr munn
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Ja, sjøgrens er et bra forslag.

Dessuten fins det noe som heter Thyroid Eye Disease som kan komme både ved hypo g ved hyper, men legeen tror det bare kan komme av hyper.
    Det kommer nemlig av TRAS-antistoffer.

Jeg får hjertebank hvis jeg får i meg melk (jeg tåler ikke melk) og får knapt sove enda jeg er trøtt.

Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    58

Sitat Opprinnelig skrevet av Pebles Vis post
    Du har vel medisiner?
    Jeg tror kansje du stresser litt nå også pga lege etc,
    tror det å roe seg ned å la kroppen bli rolig gjør sitt til at mange symptomer blir mindre,
    du kan jo prøve å gå ned litt på med. i en uke for så å gå tilbake igjen,
    men uansett så ikke pes og stress,
    det i seg selv gjør at du blir dårligere og ustabil.
    Jeg stresser nå ja, det har du helt rett i!
    Slitenheten og de fleste andre symptomene har jeg hatt siden før jul (og blir gradvis verre for hver dag), men den hjertebanken kom etter legebesøket. Den har jeg ikke merket før. Legen stresset meg utrolig mye ved å være så avvisende og uvitende, og jeg kjenner jeg ikke har godt av å hisse meg sånn opp.
    Å gå ned på medisin tør jeg ikke, særlig nå som jeg vet at FT4 er stadig nedadgående.

Takk til dere alle for svar. Jeg skal sjekke ut litt ang øyedråper og øyesalver. Øynene ble litt bedre da utetemperaturen steg fra -15 til -5, men jeg er forsatt mer tørr og sår enn det som er normalt.

Måtte google Sjøgrens og Thyroid Eye disease, de var nye for meg. Håper jeg ikke har sistnevnte, det så jo helt forferdelig ut
    Det ser ut som Sjøgrens er en reumatisk sykdom, stemmer det?
    Da kan jeg nevne at jeg ligger i gråsonen på reumatoid faktor, eller hva det heter...
    Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.
    For 3 år siden kom smellen...

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Sjøgrens syndrom er også en autoimun sykdom, og dessverre er det slik at har vi først fått en, er vi disponert for å lettere få noen av de andre også....
    For har vi Hashomotos- lavt stoffskifte med antistoff, har vi den autoimune varianten.
    Puselille, flott at du ikke gir deg. Det er ekstra slitsomt at vi må passe slik på oss selv, men de fleste tror jeg opplever det....og det kommer jo av de for dyrekjøpte erfaringene vi har fått. Mange av "dem" gjør vondt- verre!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Har noen hørt om disse blodprøvene før?
    Av Thomas W H i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 21-03-09, 11:35
  2. Er disse symptomene "normale"?
    Av Node i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 23-11-07, 15:14
  3. Kjenner meg sååå dum...
    Av i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 31-08-07, 23:29

Bokmerker