Sitat Opprinnelig skrevet av Pedersen Vis post
Selv her sies det at TSH på under 0,1 frarådes....
???
Sikkert flere enn meg som har fT4 for lavt (nå 12, 5) og TSH ikke målbart. Hva sier legene deres om det?
Det er i en anden sammenhæng, Pedersen. Det er i sammenhæng med at dosen af medicin skal øges til den er så høj, at TSH bliver meget lavt, og det må det gerne være undtagen når man i forvejen har knogleskørhed i slægten eller allerede viser tegn på knogleskørhed.

Mit TSH har været usynligt i flere år og min knogletæthed er som jeg var 20 år gammel... siden jeg var begyndt at lade D3-vitaminet ledsage af tilskud af K-vitamin.

Da jeg skulle opereres for nogle år siden, spurgte lægen om jeg er ikke bange for knogleskørhed? Jeg svarede, at han kun kan finde på at spørge så dumt, fordi han ikke har mærket hypothyreose på eget skind, og at jeg til enhver tid hellere sidder i kørestol, end jeg vil have hypothyreose. Så for mig er denne diskussion noget teoretisk.

Du er også offer for TSH-forgabelse, Pedersen. Hvorfor nogle har et ekstremt lavt TSH, ledsaget af næsten lige så ekstremt lavt T4, er ikke pointen med denne artikel. I dit tilfælde burde nogen af einsteinerne i hvide kirtler få fingeren ud og omsider begynde at arbejde for deres løn - og finde ud af hvorfor dine tal er så lave.

Personligt mener jeg, at det er FT4 der er vigtigst. De de burde glemme TSH og medicinere dig, så det FT4 kom op der, hvor du kunne begynde at trives igen.

Relevant artikel: Rethinking the TSH Test: An Interview with David Derry, M.D., Ph.D.
The History of Thyroid Testing, Why the TSH Test Needs to Be Abandoned, and the Return to Symptoms-Based Thyroid Diagnosis and Treatment