Når det gjelder spyttprøve, kan du få den via scandlab, se venstre side på forsiden til forumet. Da trenger du ikke legeunderskrift. Ca 1600 kr koster det.

Har en venninne med "ny" hypotyreose. Hun har nok hatt den en stund, det skjønner hun nå. Hun tok spyttpørve fra BM lab. Svar: 125 på kortisol. Og det er innenfor normalen. Så legen hennes synes tallene var helt fine. Og ville selvsagt ikke gjøre noe, for det var jo så normalt. Jeg tenkte, også jeg, som hadde en sum på hele 182, men kunne nesten ikke stå på beina. En annen lege, et annet svar. Selvsagt skal du få medisiner, jenta mi. Jeg var heldig.

Så, dette var et illustasjonseksempel for å opplyse deg. Om at selv om du får tatt en spyttprøve så er det ikke sikkert det skjer noe som helst. Med mindre du gjør noe selv. Den sørgelige sannhet er at kvaliteten på legers kunnskap og behandling av stoffskifte er så ujevn at kommer du til en idiot, så får du behandling deretter. Unnskyld språket. Men ditt eksempel ovenfor sier jo sitt, og jeg har selv blitt skadet av slik uforstand og uvitenhet blandet med arroganse og hersketeknikker. Lær deg noen hersketeknikker og ta innersvingen på henne, eller forsøk å bytte. Men det gror vel ikke leger på trær i Bodø?