Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Hybrid View
-
15-02-10, 11:06 #1
Sv: Nytt liv... etter operasjon
TSH er et styringshormon som er spesialinrettet for en eneste oppgave i kroppen - å styre skjoldkjertlen.
Denne har reseptorer for TSH. Ingen andre celler i kroppen har det.
Og når kjertelen er uvirksom - eller borte - så har ikek dette hormonet noen somhelst virkning på kroppen eller i kroppen.
Når vi mister kjertelfunksjonen, skifter vi jo ut våre egne thyroxiner med noen for kroppen fremmede.
Levaxinbrukere bytter ut alle kjertelens produkter, som jo samlet har reflektert kroppens TSH - med kun ett som er kunstig produsert.
For meg er det bare underlig at noen kan få seg til å tro på at TSH vil bli den samme etter en slik omkalfaltrering.
Så TSH har null å si i osteoperose/peni spørsmål.
Det er lite som tyder på at stoffskiftet i det heletatt er involvert i spørsmålet.
Man har trodd at det har vært så i lang tid, fordi man ser en overhyppighet hos de som har hypErthyreose. (de har lav TSH)
Sammenlikningen er barnslig enkel.
Forholdet er mye mer komplisert enn som så og innebærer både fysiske og ernæringsmessige komponenter.
Vitaminet K2 ser ut til å ha meget stor betydning - vitaminet D3 også.
Og fysisk aktivitet er en meget viktig forutsetning for at det ikke skal skje.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-02-10, 00:28 #2
Hei igjen Enja!
For å si det slik,
nå er min t4 på 22 og tsh er på 0,3 eller noe,
nå først føler jeg meg bedre,
min lege sier jeg er litt overdosert, jeg sier blåser jeg i nå føler jeg meg bedre,
Ja det hjelper vel ikke hva jeg sier for du gjør vel som du vil allikevel?,
Ja det gjør jeg,
Har fremdeles store problemer med temperaturen men har begynt å ta noen tabletter som heter burn Chili og for første gang på jeg vet ikke hvor lenge har jeg en varmefølelse ikropp,hender og føtter,
kroppstemperaturen er fremdeles mellom 35,7 og 36,2 men det føles varmere og bedre og det gjør meg bedre.
Så gjør som du føler deg best med!!!Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
16-02-10, 15:58 #3
Selvsagt kan vi med lavt stoffskifte ha en depresjon i tillegg til stoffskifteproblematikk, akkurat som alle andre. Men jeg ville jobbet med å få riktig dosering og sett om ikke depresjonstensene ga seg med rett dose. Med mindre du har det så ille at du ikke klarer å vente. Men det høres ikke så ille ut? Depresjonen avtar ved rett dosering for veldig mange. Jeg er et eksempel på det.
Når legen sier at ikke alt kan skyldes lavt stoffskifte, viser vel det at legen ikke vet så mye. Desverre er det temmelig mye som kan skyldes lavt stoffskifte, les de endeløse symptombeskrivelsene....• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-03-10, 22:40 #4
Vi skriver 10 mars 2010, fikk en tlf fra min lege at jeg måtte gå med fra 150 til 100 mcg ! Da sa jeg til de at det kommer ikke på tale, jeg forlanger en second opinion fra en spesialist. Nå har jeg tatt 150 i snart 2 uker og er i full jobb. Merker at d prikker i huden (fingrene) av og til, og jeg må legge meg nedpå når jeg kommer hjem.
T3 og T4 er ok, men den hekkans TSH verdien som han har hengt seg opp i var på 0,10 sist - da hadde jeg gått på 125 mcg, og fungerte IKKE men klarte å gå 50% på jobb så vidt. Så jeg sa til han at jeg går opp til 150 mcg fra 1 mars og begynner i full jobb igjen, for da fungerer jeg, imens så sjekker du sa jeg til legen om det er farlig å gå på 150 selv om TSH kommer til å gå ned til 0.08.
Nå venter jeg på innkalling til en spesialist.
Akk ja sann. Litt av en kamp vi holder på med.
Jeg vil så gjerne at legene skal lære av alle de som har dette selv - det er så mye kompetanse her inne (regner ikke med meg her) og det må UT til verden !!
God Natt, får ta en innsovnings - blitt avhengig.

Bokmerker