Viser søkeresultater 1 til 10 av 88
Threaded View
-
15-02-10, 09:28 #14
Sv: Legen har friskmeldt meg, men jeg er fortsatt like sliten...
Da har jeg vært hos den nye legevikaren... og ble vel egentlig ikke så mye klokere, annet enn at det er tatt endel blodprøver.
Det positive:
Jeg følte meg litt mer komfortabel med å snakke med henne.
Hun krysset av på Vitamin D, B12, Ferritin og diverse andre prøver i samme leia.
Hun trodde meg da jeg sa at jeg IKKE er deprimert, ihvertfall spurte hun ikke mer om det.
Det negative:
Hun satt allerede og leste i journalen min da jeg kom inn døra. Jeg sa at jeg håpet hun ikke tok så mye hensyn til alt som sto der, men at hun holdt seg til den biten som omhandlet prøvesvar osv. Om hun gjør det, det vil jo tiden vise.
Hun sa at antistoffer var målt i 2004 og alt var "helt fint".
Hun mente at min sist målte FT4 lå i øvre del av referanseområdet. Den var 18, referanseområdet er 11-24. Ja, dere kan regne selv... men jeg kommer nå sånn høvelig midt på jeg.
TSH var den viktige "målepinnen" når man hadde lavt stoffskifte.
På mitt spørsmål om hvorfor de ikke sjekket binyrene FØR de skrev ut thyroxin (jeg har lest flere steder at det er viktig), så svarte hun at binyrene VAR sjekket. Den anti-TPO prøven var det som hadde med binyrer å gjøre... hæææ? Det kan da ikke stemme??
Angående FT3 var det laboratoriet selv som bestemte om den skulle måles. Hvis de andre verdiene (TSH og FT4) tilsa at noe var galt, så sjekket de FT3 også. Jeg så på skjemaet at det ikke var noen egen rubrikk for avkryssing av FT3. Det sto heller ikke TRAS noen steder.
Hun sa også at FT3 er forstadiet til FT4, og at FT3 omdannes til FT4. Er det ikke motsatt, eller har jeg misforstått??
Det som uroet meg mest var at blodtrykket mitt var lett forhøyet. Hva kan det bety? Har ikke vi med lavt stoffskifte ofte LAVT blodtrykk? Mitt har vært lavt i mange år, hvorfor i alle dager er det høyt nå??
Huff, jeg føler egentlig at jeg sitter igjen med enda flere spørsmål enn før. Får vel bare vente på prøvesvar, men nå kjenner jeg at jeg mistet litt motet her...Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.
For 3 år siden kom smellen...
Lignende tråder
-
Fortsatt nikotin.....
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 04-09-07, 21:26 -
Går på Levaxin, men sliter fortsatt....
Av Jente77 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 7Siste melding: 11-01-07, 19:40 -
Hjernen min er fortsatt veldig tåkete
Av Dolphin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 3Siste melding: 22-12-06, 12:06 -
Er så frustrert over at jeg mister fortsatt uendelig mye hår
Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 8Siste melding: 02-09-06, 18:58

Svar med sitat

Bokmerker