Queenie,

Der tok du spiker'n og kjørte den rett ned i planka med første slag!

Er 100% enig med deg. Det er en tragedie i uante dimensjoner at spesialister og endokrinologer ikke erkjenner Type 2, som faktisk er den DOMINERENDE varianten av stoffskiftesykdom i verden i dag.

Jeg finner skremmende nok hverken min første (gode), eller mindre andre (ubrukelige) endokrinolog på denne listen.

Jeg har sluttet å tro på lister uansett. Listene kan si hva de vil. Symptomene mine sier ALT. Og medisinering resten.

Blodprøver for hypotyreose har ødelagt hypotyreose-syke i alt for mange tiår allerde. På tiden med en forandring. OG VI HAR MAKTEN TIL Å SKAPE FORANDRING, FOLKENS!!!

---

Vi som vet sannheten, vet at det er FIRE hovedproblemer med diagnosering og behandling av hypotyreose-syke i dag:

1.) Diagnoseringen gjøres kun med blodprøver, og TSH følges blindt selv om den ikke har noe å si for diagnoseringen. Hypotyreose Type 2 erkjennes dermed ikke. 99% av alle med Hypo har Type 2.

2.) Man medisineres KUN med syntetiske stoffskiftehormoner selv om millioner av hypotyreose-pasienter melder fra om at disse ikke fungerer, og at de blir friske av å bytte til naturlig preparat.

3.) Har pasienter hypotyreose-symptomer, og legen sier du ikke har hypotyreose, blir du behandlet med andre medisiner som anti-depressiva, blodtrykk-senkende midler, osv. når man egentlig bare skal ha stoffskiftehormon for å gjennomta kroppens naturlige funksjoner for å regulere depresjon, blodtrykk m.m. Selv om pasienten HAR fått erkjent Hypotyreose via blodprøve (Type 1) kan denne bli behandlet med mange andre medisiner for symptomer som GJENSTÅR i symptombildet pga. dårlig behandling av hypotyreosen med SYNTETISK stoffskiftehormon.

4.) Det gjøres ingen undersøkelse for binyretrøtthet, som er en av årsakene til at stoffskiftehormonen-behandling ikke virker som den skal. Leger ser ikke sammenhengen mellom hypotyreose og binyretrøtthet. Videre behandling med stoffskiftehormon under binyretrøtthet er farlig. Man SKAL også sjekke pasienten for binyretrøtthet FØR man begynner stoffskiftehormon-behandling - Dette blir ikke gjort pr. i dag.