Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
12-02-10, 15:52 #3
Sv: Skrumper skjoldbruskkirtlen af thyroid-mediciner?
Det er ikke fordi det er den bedste dag for mig, at vove pelsen i en længere snak om hvad som helst i dag..., men både emnet og dit svar, Hansen, fortjener ordentlig respons, fordi du har længe spredt skrækken for behandling, hvor syge afstår fra behandlingen, for at hindre deres (de facto ubrugelig) kirtel i at yderligere at svinde ind, når de hører om det fra deres læger. Desuden bliver argumentet så ofte fremført af læger, der dermed kan vaske deres hænder, når de afviser patienter med subklinisk hypothyreose, uden at gøre det, som du selv nævner som nødvendigt: "Bedre etter min mening å søke årsaken til den lave kjertelproduksjon andre steder enn i kjertelsykdom." Vi ved begge udmærket (tror jeg), at det bliver ikke gjort.
Det er fuldstændig umuligt at henvise til rette videnskabelige kilder til alle påstande, der måtte fremlægges i emnet i tidens løb.... Simpelthen fordi langt fra alle aspekter af thyreoidea-relateret - primært, sekundært eller tertiært - er der opmærksomhed på, endsige forskes i. Du har det med, stort set aldrig henvise til kilder bag dine ord, men du forventer at blive troet på dit ord. Jeg tror ikke at du forsætlig misinformerer. Hvad hvis du selv blev misinformeret og nu fører misinformationen videre?
Min helt private fornemmelse er, at kroppens hormonsystem med alt dette indebærer af feedback mekanismer og udadrettet påvirkning af kroppens mange forskellige væv - vil aldrig nogensinde blive kortlagt 100% fordi vores personlige præferencer, individerne imellem er så forskellige fra hverandre, at det vil altid foreligge et åbent spørgsmål om det ene hormonaspekt for et individ kan ytre sig stik modsat hos et andet individ.
At gøre sig unødige håb om at kortlægge det menneskelige hormonsystem, så det skaber et matrix, universelt gældende alle individer - er i min verden - naivt og spild af tid. Der er andre veje til at udforske hormonsystemet så man flytter fokus fra teori og til empiri, hvor resultaterne anvendes "forsøgsvis" på hvert næste individ, der måtte have brug for hjælp.... om man slipper ikke grebet om udredningen, før een af disse "forsøgsvise" metoder rammer plet og patienten bliver hjulpet. Alt andet vil ende med, at alle dem, der ikke "passer ind" i tabellerne (= de mangelfulde "kortlægnings-forsøg" af hormonsystemet), bliver afvist med henvisning til, at enten fejler de noget andet eller, sendes de til psykiatere for at blive udredt for funktionelle sygdomme, mens den underliggende stofskiftesygdom fortsætter under overfladen.
Det sker jo allerede. Dette forum er fyldt til randen af eksempler på lægernes arrogante tiltro til, at deres tabeller rummer universelle svar på et hvilket som helst sygdomstilfælde i denne verden. Det er bullshit og det undrer mig, at højt begavede og højt uddannede mennesker, i den grad udviser både hovmod, arrogance, en kronisk mangel på kildekritisk sans og de nøjes med, blindt at følge, hvad andre har fejlet i. Det er dybt godnat, mener jeg. Man skulle gerne kunne forvente sig meget mere af akademikere.... Her får vi altså ikke valuta for de penge vi, som samfund, har spænderet på at uddanne vores læger med netop forventning om, at de, på vores vegne vil sørge for at tilegne sig viden og erfaring, konstant og hele livet igennem, så de kan yde en effektiv hjælp når vi bliver syge.... I stedet for har vi fået "medicinske statistikkere" der ikke kan tage et selvstændig, medicinfagligt skridt uden at støtte sig til tabeller fulde af tal... Det hedder evidensbaseret medicin og markerer enden på lægekunsten.
Nå... men hvad mener jeg med alt det i forhold til det du skriver indledningsvis?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Av Pochahonta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 14:24 -
ARMOUR THYROID
Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 20-09-05, 22:12

Svar med sitat

Bokmerker