Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Ventar, "lever" ikkje
Hybrid View
-
11-02-10, 14:10 #1
Sv: Ventar, "lever" ikkje
Hei Delisa

Koselig å høre fra deg igjen! Men synd at du sliter så mye. Jeg kan bare fortelle om meg selv. Da jeg begynte på Thyroid, ble jeg ett nytt menneske. Symptomer forsvant, jeg fikk energien tilbake og apetitt på livet. Så kom binyrene da. Det er et annet kapittel
men det er jo også noe som er på bedringens vei, jeg er optimist. Men: ved inntak av hydrokortison, som kroppen omdanner til kortisol, et viktig hormon, kom seksualiteten min tilbake. Den hadde vært bortreist temmelig lenge. Vi er komplekse vesener, proppfulle av hormoner. Det er så mye som skal stemme og samstemme, nesten som et orkester! Jeg er ikke medisiner, jeg forsøker bare i korte trekk å forstå hva som hender i meg!
Min konklusjon er at jeg opplever at jeg har fått livet tilbake i gave ved å medisinere meg med Thyroid i stedet for Levaxin. Det er ikke likt for alle. Og noen fungerer optimalt på en miks av Levaxin og Thyroid. Så det må testes ut i lang tid, vil jeg tro. Men jeg ville forsøkt, om jeg var i dine sko! Der du er nå, høres ikke ut som et drømmested akkurat når jeg leser det du skriver.
Mitt spørsmål til deg er: Hva har du å tape, bortsett fra litt penger?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
12-02-10, 22:08 #2
-
13-02-10, 11:16 #3
Hei Delisa.
Siden du har gått på Levaxin så lenge, kan det absolutt være verdt å prøve Thyroid. Selv går jeg på en kombinasjon av thyroid og Levaxin så jeg slipper at t4 blir så lavt, for det er det som gjør meg sykest.
Jeg var på Aker i mars i fjor. For meg kom det lite ut av det, men jeg fikk det jeg var ute etter og det var en skikkelig vurdering på symptomene mine. Hva som var hva. Som igjen førte meg til Haukeland og professor Nyland (nevrolog) og fikk stilt diagnosen ME.
Jeg spurte om de på Aker om de var villige til å skrive ut Thyroid til meg, men de ville heller at jeg skulle ta kombi av syntetiske medisiner - noe jeg ikke har fulgt siden jeg fikk bedring med de medisisnene jeg tar nå :o). Men spør! Jeg kjenner noen som har fått resept på disse medisinene fra Aker.
Og de er kjempe hyggelige på poliklinikken. Litt greit å vite :-D Lykke til!!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-02-10, 16:20 #4
Lignende tråder
-
Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
Av anitab i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 25-09-11, 15:06 -
Propylthiouracil (PTU) "Lever-advarsel"
Av Anisa i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 28-01-10, 22:33 -
Propylthiouracil (PTU) "Lever-advarsel"
Av Anisa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 27-01-10, 16:49 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat

Bokmerker