Her trenger vi ikke til beklagelser Ninamor - vi vet godt hvordan du har det, og jeg garanterer full empati fra alle her.

Legen prøvde å forklare deg hva stoffskiftet er, men han forstår det ikke selv, og da kan du ikke forvente at du skal forstå legens forklaring.

Man får STORE problemer med å hanskes med sine hverdagslige psykiske belastninger. Det hjelper med rett behandling, altså rett stoffskiftemedisin og dose.
HVIS du skal ha det da ?
Forklaringen din er sikkert noe forkortet, men det er legens jobb å ta din kliniske symptomforklating og anamnese alvorlig, og det er jo første etikkbrudd !
Det andre kan være i diagnosen.
En bør ikke medisinere før man vet hva man medisinerer.
Har du antistoffer mot kjertelen ?
anti-TPO heter testen. Er den tydelig og klar positiv, så er det riktig å medisinere.
Er ikke den testen positiv kan det være andre feil som men kan rette på (feks for lav D-vitamin - eller andre parametere)
Man kan også ha sjeldne stoffskifteproblemer som er spesialist oppgaver.

Oppstart.
Skjer gjerne på 25 eller 50µg/dag.
Noen responderer bra og melder om bedring allerede etter få dager.
De som har gått lenge med alt for lave verdier trenger lengere tid.
Og mange er vare og får problemer bare det er litt for lavt.
Effekt av Levaxinen kan mange ganger ikke forventes før man er på full dosering og blodverdiene er optimale.

Så er det jo noen som ikke responderer godt på Levaxin.
Jeg gjorde ikke det, jeg merket ikke noen effekt av behandlingen, og det jeg merket var når legen hadde justert dosen for høyt og jeg fikk hjertebank.
Deter flere posteringer om at hvis en prøvebehandling ikke virker så er det mulighet for thyroxinresistens og andre sjeldne varianter.

Legene har så lett for å ta snarveier fordi 90% av de som får hypothyreose for dette fordi en kjertelbetennelse ødelegger kjertelen for altid.
Men det er 10% til da, og tar man med de som havner i såkalte diffrensialdiagnoser (det jeg mener er feildiagnoser) blir det tallet Mye høyere.

Du får google i vilden sky og utdanne deg så godt det lar seg Ninamor.
Ellers blir du bare overkjørt av systemet.