Viser søkeresultater 1 til 10 av 23

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    54
    Meldinger
    270

Standard Sv: Præsentation - langt om længe

Hei, jeg beklager å måtte ønske deg velkommen til dette forumet. Men som du allerede vet finner du mye informajson her som jeg håper kan hjelpe deg.

Jeg synes det som er mest skummelt er at du beskriver hjerteproblemer som følge av inadekvat behandling av hypothereose. Men jeg vet også at det er en vanlig følgetilstand, dog lite beskrevet i medisinsk litteratur og nesten ike forsket på.

SOm jeg har skrevet til mange er det viktig å sjekke stresshormoner (C-peptid og kortisol), ALLE vit/min og om du har insulinresisens/diabetes eller trøbbel med andre hormoner. I tillegg må du få legen til å sjekke om du har trøbbel med binyrene.

Vil også anbefale deg å følge den danske boken "Kjernesunn familie" men selvsagt utelate all bruk av soya da det kan forverre hormonelle sykdommer. Men de anbefaler å kutte ut melk, sukker og gluten samt spise en del fett, Mange stoffskiftesyke blir bedre på en slik diett.

Husk også at dersom du følger disse rådene vil det fremdeles ta kanskje et halvt år før du føler deg frisk.

I tillegg bør du selvsagt se om du kan finne en lege som er villig til å skrive ut Erfa Thyroid eller tilsvarende til deg.

Lykke til.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Præsentation - langt om længe

Hold da helt op, Pjevs

Det er sørme ikke så lidt, at du har været udsat for. Jeg får lyst til at sige som Fanteri i sin signatur: "Søger organgtyv, der vil stjæle lægens skjoldbruskkirtel!"

Det bliver kun kort nu, men det vigtigste for dig lige nu (hører jeg) er din bekymring for at dine binyrer ikke slides af overgangen til Thyroid. Det er ikke til at sige hvordan dine binyrer har det efter "jobbet" at skulle kompensere for den behandling du har været udsat for hidtil. Men der en hel del man selv kan gøre, uden at køre de store medicinske kanoner frem, men skulle det ske - skal du vide, at i Danmark kan man godt købe hydrocortison-tabletter for almindelige "menneskepenge", uden at prisen er så ublu som i Norge.

Du kan starte med at lægge kosten om til den, der er den mest binyrevenlige: væk med sukker og alle andre "nemme" kulhydrater. De presser binyrerne til endnu mere belastning, end de i forvejen ikke længere kan følge med i. Man må heller ikke spise saltfattigt eller fedtfattigt. Og så er der C-vitaminet, det kan ikke undværres hvis man skal byde sine binyrer ordentlige vilkår. Du kan evt. læse mit svar til Siriusen i denne tråd.

Sitat Opprinnelig skrevet av Lillepus88 Vis post
    Vil også anbefale deg å følge den danske boken "Kjernesunn familie" men selvsagt utelate all bruk av soya da det kan forverre hormonelle sykdommer. Men de anbefaler å kutte ut melk, sukker og gluten samt spise en del fett, Mange stoffskiftesyke blir bedre på en slik diett.

Husk også at dersom du følger disse rådene vil det fremdeles ta kanskje et halvt år før du føler deg frisk.
    Det er et godt forslag, lige med ekstra opmærksomhed på at kosten ikke må være salt- og fedtfattig. Desuden kunne du jo prøve at købe den danske udgave af Wilsons bog "binyretræthed" omtalt her. Den kunne du læse i mellemtiden, mens du omlægger kosten de næste par måneder eller tre.

Senere kan turen komme til urter og evt. andre tilskud der er skrævet masser om i forummet Binyrer, men jeg mener ikke at det er specielt godt at starte med alt på en gang....

Jeg håber du vil overveje fordi det er virkelig umagen værd, og endda for mere end stofskiftet og bedring af sygdommen hen ad vejen. Den slags omlægning, hvis permanent - netop også hjælper til at stabilisere bedringen senere hen. Det betyder ikke at man aldrig mere oplever udsving. Desværre ikke. Men det bliver helt anderledes nemmere at håndtere, når det sker.... Det ER umagen værd. Resten tager vi hen ad vejen, OK?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: Nu har jeg en bøtte ERFA Thyroid

Tja, kommer an på hvor slitne binyrene er, for hvis de er bare litt slitne så kan man vel begynne sakte og forsiktig med Thyroid.
    I gamle dager sa vi det ihvertfall.
    Vi fikk jo rett og slett ikke noen blodprøver på cortisol , langt mindre spyttprøven som er mye mer nøyaktig enn blodprøven.

Hva tror du selv? Hvor ille er det?

se også http://www.nora.heime.net/cortisone_replacement.html

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29
  3. Noen som har råd for hvordan jeg kan gå frem videre?
    Av theodora i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 14-10-09, 22:52
  4. Hvordan kommer dere gjennom dårlige perioder?
    Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 14
    Siste melding: 14-05-08, 00:25

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn