Viser søkeresultater 1 til 10 av 88
Threaded View
-
04-02-10, 11:09 #6
Sv: Legen har friskmeldt meg, men jeg er fortsatt like sliten...
Nå har jeg byttet fastlege, og skal ha min første time hos han i slutten av mnd... og da ramler det tusen spørsmål ned i hodet mitt

Hva om han en like stor fjott som han forrige... eller verre!?
Hvordan anbefaler dere at jeg går frem ved første besøk, for å bli tatt mest mulig på alvor?
Jeg har ikke tenkt å sitte der som en hjernedød nikkedukke, sånn som jeg alltid følte meg hos den gamle legen. I tillegg vet jeg nå LITT mer om sykdommen min, selv om hjernen ikke henger nok med til at jeg klarer å forstå alt...
Men er redd for å virke belærende på legen, og skape et dårlig forhold mellom oss helt fra starten.
Jeg må ihvertfall få tatt nye blodprøver, det er lenge siden sist. Det er altså TSH, FT4, FT3, Antistoffer og TRAS jeg må få målt... pluss vitaminnivåer...har jeg forstått det rett?
(Jeg leste forøvrig på en eller annen "spør-legen"-side at FT3 KUN var interessant ved for høyt stoffskifte... men det kan da ikke stemme?)
Er det mer jeg bør få sjekket?
Jeg vet ikke hvor mange av symtomene mine jeg tør nevne for han, for jeg er så redd for å bli oppfattet som en hypokonder eller sytete kjerring
Og så er jeg redd for at han skal diskuterer meg med den gamle legen min, for dette er jo samme legekontor. Vet dere om han har anledning til det, eller kommer det inn under taushetsplikten hans?
Vet dere, jeg gruer meg skikkelig!
Jeg er bare så utrolig redd for å bli stemplet som "bare deprimert" igjen...Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.
For 3 år siden kom smellen...
Lignende tråder
-
Fortsatt nikotin.....
Av i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 04-09-07, 21:26 -
Går på Levaxin, men sliter fortsatt....
Av Jente77 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 7Siste melding: 11-01-07, 19:40 -
Hjernen min er fortsatt veldig tåkete
Av Dolphin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 3Siste melding: 22-12-06, 12:06 -
Er så frustrert over at jeg mister fortsatt uendelig mye hår
Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 8Siste melding: 02-09-06, 18:58

Svar med sitat

Bokmerker