Jeg ble satt på prøvebahandling ut fra symptomer nFinn, jeg hadde ingen utslag på anti-tpo og alle verdiene var innenfor normalverdi selv om T4 var i nedre del av normalområde og TSH rundt 2. Likvel hadde jeg andre parametre som var for lave eller for høye som stoffskifte-syke har, bla lav kalsium, lav ferritin, lav d3, høy homocystein, lav b12,.......

Ved nærmere ettertanke vurderer jeg nå å avslutte behandlingen og heller se an hvordan verdiene mine blir når effekten av hormonene går ut av kroppen, selvfølgelig i samråd med fastlegen.

Jeg vil jo nødig medisinere meg for resten av livet fordi kjertelen min atroferer av behandlingen, likevel sitter jeg igjen med de samme symptomene jeg hadde før behandlingsstart og like få forklaringer på hva som feiler meg.

Nå kan jo såklart alle som tror jeg er en hypokonder fortsette å gni seg i hendene, mitt sosiale liv er ikke-eksisterende, jeg orker ingenting, det jeg trodde kunne bli en løsning på en elendig helse fungerer ikke og etterlater meg såklart i en tilstand som er vanskelig å akseptere......

Synes likevel det er rart at endokrinologen min fastlege samarbeider med ikke vil gi opp behandlingen men foreslår doseøkning i stedet, jeg har aldri hatt noen store ønsker om å få medisiner, det eneste jeg søker er en forklaring på hva som feiler meg uten at jeg har kommet nærmere noe svar på det spørsmålet. Kanskje jeg faktisk bare er en hypokonder likevel...tanken har slått meg mer enn en gang desverre.....men hypokondri er også en diagnose.......som jeg ikke har fått av noen leger, men av kollegaer som ikke kan forstå at mine symptomer er noe sykelig.

jeg tenker videre jeg,..og takker for at noen bryr seg