Kjenner igjen den med de to grå der.....
Får håpe de kollliderer litt en gang iblandt da

Hvilepuls er jo så individuell og relativ til kroppens kondisjonsnivå.
Hvis jeg hadde 90 hadde hjertet hoppa ut tror jeg.

Likevel 90 er mye - er det tatt liggende om morgenen ? Godt tips er å gjøre det noen morgener å skrive på kalenderen....

Pulsen styres jo av binyrebarkens hormoner, men disse er jo påvirket av det stoffskiftenivå stoffskiftehormonene i kroppen gir grunnlag for.
Høy hvilepuls kan altså bety mye stoffskiftehormoner i blodet, men kan også være isolert til at binyrebarken av en eller annen grunn produserer for mye.

".....finnes det andre årsaker til at min t4 ikke stiger når tsh går ned under behandlingen?"
ja - det gjør det jo, og det gjør det vanskelig å spekulere i årsaken.
Feks.hvort mye bidrar kjertelen og hvor mye reduseres bidraget ved stoffskiftehormondosen ?

Hvis en frisk person tar en daglig dose Levaxin, vil det jo bli for mye i blodet og kjertelen reduserer sin egen produksjon slik at det totale blir riktig.
Måten det gjøres på er at TSH blir null, og kryper ikke opp igjen før den syns kroppen trenger påfyll av stoffskiftehormoner.
TSH regulerer kjertlens tilgang på Jod. Uten jod kan ikke kjertelen produsere noe.

"Kan det være at forsøket ikke fungerer fordi jeg egentlig ikke trenger hormontilskuddet?"
Det låter ikke sansynlig. Alt du spiser havner jo i blodet - også stoffskiftehormoner. Også om du trenger dem eller ikke.

Det var litt synsing fra meg da, Bente.