Sitat Opprinnelig skrevet av bentedermeg Vis post
En sånn prøve har jeg ikke tatt.....jeg har hatt sterke smerter under costalbuen på den ene siden den siste måneden......håper ikke det er smerter fra binyrene.........kan det være farlig å ta medisinene hvis binyrene ikke fungerer som de skal???
Nej, nej

Binyreinsufficiens gør ikke ondt! Det er heller ikke "farligt" at tage mediciner ved underfunktion af binyrerne. De vil bare ikke virke (medicinerne) godt nok eller optimalt + de vil evt. "udmatte" binyrerne endnu mere. Men man dør ikke af det. Ikke af binyretræthed.

Start først med se på læsestoffet og du vil opdage mangt og meget, lige så (positivt) overraskende for dig, som det var for os. Der er mange her, hvis behandling først begyndte at virke, når de tilføjede binyrestøtte til. Det er meget positivt. Og du vil også opdage, at man selv kan gøre en masse for at understøtte sine binyrer. Eller få behandling for det, selv om der er langt imellem læger, der magter denne faglige indsigt. Men det er mit indtryk, at når man først har fået besked - er binyrerne nemmere at passe, end en syg skjoldbruskkirtel - så fat mod. Denne viden kan du kun få bedre af, og så er den fuldstændig "ufarlig" at lære om.