Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
29-01-10, 13:52 #1
Tok Håranalyser, fikk vite jeg har RASKT Stoffskifte... skjønner ingenting
Jeg tok en håranalysetest som ble sendt til USA. Og jeg ble sjokkert over hvor mye i følge svaret jeg fikk som "stemmer" med de plagene jeg har daglig.
Men for å ta stoffskiftet først. Jeg har struma. Gikk fra 2006 - 2007 på levaxin. Gått siden uten medisin (ble mye dårligere med medisin). Legene sa jeg hadde lavt stoffskifte, mens Oftebro mente jeg hadde type 2 som han kalte det. Siste blodprøver har vist normale verdier (innenfor sykehusets referanse verdier).
På Håranalyseskjemaet står det følgende:(skriver rett av svar arket jeg fikk)
"Raskt stoffskifte (type 2)"
. Sympatisk dominans
- Tendens til redusert skjoldbruskkjertelfunksjon (redusert hormonavsondring)
- Tendens til økt binyreaktivitet (økt hormonavsondring)
Dette mineralmønsteret viser en høy metabolks hastighet (Rask stoffskifte type 2). Den endokrine ubalansen som forbindes med raskt stoffskifte av type 2 forbindes ofte med et høyt energinivå. Energinivået kan forandre seg, spesielt i stressperioder. Kronisk og ukontrollert stress kan forårsake ulike vitamin, og mineralubalanser, mangel på energi og redusert mulighet til å oppnå god helse.
Et annet problem jeg har er søvn, dette sier analysen om mine søvnproblemer:
"Søvnløshet type 2"
Etter dagens forskning finnes det grunnleggende former for søvnløshet, type 1 og 2. Denne mineralprofilen viser en søvløshetstendens av type 2. Type 2 karakteriseres ved at man sovner inn når man legger seg, for derreter å vokne flere ganger om natten (JA NOE SÅ TIL DE GRADER), Søvnløshet type 2 forbindes med økt magnesium behov.
Mitt spm til dere: Hva mener de egentlig med det som står om stoffskifte? Betyr det at de mener jeg har Høyt stoffskifte? Hva er egentlig raskt stoffskifte?
-
29-01-10, 14:34 #2
Sv: Tok Håranalyser, fikk vite jeg har RASKT Stoffskifte... skjønner ingenting
Raskt er vel en term som ikke er vanlig å bruke om stoffskiftet.
Må formode at det menes høyt.
At man sier det er høyt, er jo egentlig en forkortelse for høy aktivitet.
Og med litt dårligere ordvalg kan høy aktivitet bli til rask aktivitet.
Men det er jo, som jeg ser det, endel motstridende utsagn der.
Mildt sagt syns jeg det er u-presist og en lite tillitvekkende måte å analysere det på.
Men det er min mening, og bunnner gjerne i det samme som at man blir skeptisk når en snekker forveksler tommer og centimeter.......
Om man kan stole på de diagnoser Norsk helsevesen deler ut ?
Det kan man vel egentlig ikke, men det er de som teller mot samfunnet ellers, om man kan si det slik.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-01-10, 12:11 #3
Sv: Tok Håranalyser, fikk vite jeg har RASKT Stoffskifte... skjønner ingenting
Det er en annen terminologi her.
Jeg tipper det kan best forklares med akkurat dit Dr. Peatfield pleier å behandle, det er at ved begynnede lavt stoffskifte så må istedenfor binyrene trå til. man får da en ganske reaktiv binyreaktivitet som må kompensere for det lave stoffskftet. Ikke bare cortisol blir trigget, men også adrenalin.
Jeg husker godt en jente, J. på alt.support .thyroid, som beskrev akkurat slike symptomer. Hos legen var selvfølgeligvis alle tester "normale".
Det viste seg at hun trengte hydrocortison for å roe ned binyrene og adrenalinet samt Thyroid, hun måtte opp i 4 grains, det holdt ikke med bare en halv eller 1 grain. Hun ble så mye bedre og har fått et par barn siden.
Lignende tråder
-
Nybegynner... og skjønner ingenting...
Av Destiny85 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 02-03-09, 10:43 -
Lavt stoffskifte. Jeg skjønner INGENTING!
Av dorri i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 08-02-09, 15:28 -
Jeg skjønner ingenting.?!
Av Veronika i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-05-05, 08:44 -
Svinge frem og tilbake mellem hypo og hyper
Av Veronika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 2Siste melding: 05-05-05, 19:10
Svar med sitat
Bokmerker