Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
29-01-10, 17:23 #6
Her går det opp og ned
Her går det opp og ned.
Etter å ha vært veldig oppe, er jeg nå nede. Grunnen er syklus. Det begynte ca tre-fire dager før mens og jeg er fremdeles nede på dag fire i syklus. Akkurat slik var det forrige måned også. Kjempedårlig i denne perioden.
Jeg har pms-plager, men svært lite menssmerter eller annet ubehag, jeg får bare mange flere og kraftigere hypothyreosesymptomer i denne perioden, så jeg tenker at dette har sammenheng med binyrene. Menstruasjonen er tydligvis en så stor belastning på kroppen min at binyrene sliter, og dermed stoffskiftet. Jeg må nok høyere enn mine 32,5 mg Cortef, men jeg tenker at jeg må enda høyere i denne perioden. Mye høyere. Har vært inne på det før også, men nå som jeg egentlig har blitt så mye bedre, er denne downperioden i forbindelse med mens så mye mer tydelig. Kontrasten blir så stor.
Nå tar jeg pregnenolone og progesteron-krem. Progesteronkremen bruker jeg kun en gang om dagen, jeg tenker å ta den to ganger om dagen fra neste måned.
Jeg lurer altså på om jeg skal ta en god del høyere dose når denne tiden nærmer seg neste måned? Må nevne at jeg stressdoserer litt enkelte dager i den peroden, men aldri med mer enn 5 mg ekstra om dagen.
Regner med at jeg begynner med 35 mg cortef nå til uka. Da lurer jeg på hvor mye jeg skal ta ekstra av cortef...?
Eller er det slik at når jeg bruker nok cortef, vil jeg ikke ha behov for ekstra i den perioden?.....?
Noen som har erfaringer? Eller meninger?
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker